Avatar billede louis1 Nybegynder
28. juli 2008 - 21:05 Der er 4 kommentarer

Indsætter billeder og tekstbokse word 2007

Jeg har endnu et spørgsmål til word 2007.
Hvordan indsætter jeg eks. et billede i en tekst, hvor jeg vil og uden at det flytter sig, når jeg skriver mere eller retter i teksten. Jeg vil helst låse billedet til en bestemt side og så lade teksten løbe rundt om. Jeg har markeret at teksten skal omslutte firkantet. Men billedet flytter sig.
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 00:29 #1
Hvis du har formateret billedet, så du kan omslutte det med din tekst, så vil billedet stadig flytte sig, hvis du f.eks. indsætter tekst ovenover billedet, da formateringen i dokumentet ændrer sig, men ikke for billedet. Men du kan jo så tage billedet og flytte det frit rundt i din tekst, til den tekst det sikkert hører til, uden at du påny skal formatere billedet.
Hvis du vil have et billede der er helt fastlåst, så er det mig bekendt kun et baggrundsbillede i form af vandmærke, der bliver på sin plads
Avatar billede tramm Nybegynder
31. juli 2008 - 09:02 #2
Hvis du vælger tekstombrydning til tæt, kan du skrive alt det du vil uden at det flytter sig.
Højreklik på billedet - tekstombrydning - tæt :)

mvh. Tramm
Avatar billede louis1 Nybegynder
05. august 2008 - 15:12 #3
Det var et godt råd. Tak for det.
Avatar billede tramm Nybegynder
18. august 2008 - 09:02 #4
Ingen problem, kunne du få det løst?