Avatar billede henrik242 Nybegynder
23. juni 2001 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Voice chat server..?

hejsa,
Nogen der lige kan diske op med et par links hvor jeg kan læse om - og evt. downloade - en chat server der understøtter reel samtale mellem de chattende?

Points fordeles selvfølgelig efter link-kvalitet :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juni 2001 - 09:54 #1
Netmeeting er den eneste jeg kender.
hvis du har win98 eller win2000 skal den bare sættes op
http://www.zdnet.com/products/stories/overview/0,8826,176573,00.html

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juni 2001 - 09:58 #2
Ups. linket ovenfor er hele linien. brug cut&paste til adressefelt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juni 2001 - 10:04 #3
Avatar billede henrik242 Nybegynder
23. juni 2001 - 11:05 #4
jakoba>>
Disse programmer er jo allesammen klienter...
Jeg var på jagt efter noget serversoftware - eller i det mindste noget info om det.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. juni 2001 - 16:11 #5
henrik>> hvad tænker du på når du siger voice chat server... eneste voice-server jeg kender er den man kan koble sig på når man bruger netmeeting... en såkaldt directry server eller ILS server (http://www.netmeet.net/bestservers.asp?Sorted=Y), er det noget i den retning du leder efter??
Avatar billede henrik242 Nybegynder
27. juni 2001 - 13:00 #6
Ups - undskyld jeg ikke har svaret - så ikke der var kommet et indlæg.

Så vidt jeg kan se, er dette en oversigt over hvor der findes servere man kan koble sig på - men stadig er det ikke muligt at download´e selve serverprogrammet, og det var det jeg var på udkig efter.

Ligesom man kan opsætte en web-server, en ftp-server osv. ville jeg gerne undersøge mulighederne og systemkravene til en voice-chat server.

Hvis du (eller andre) kender noget sådant er jeg stadig interesseret.

vh henrik
Avatar billede darkside Nybegynder
27. juni 2001 - 13:02 #7
Well, der er jo roger wilco,
http://www.rogerwilco.com

Der er både en client & server del :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juni 2001 - 20:34 #8
Såvidt jeg ved et både netmeeting og yahoos messenger faktisk individuelle servere på klientmaskinerne.
Men det er da rigtig at de behøver en \"koordinerende server\" for at kunne udveksle IP-adresser og komme igang. Er der en måde at komme udenom det behov?

mvh JakobA
Avatar billede henrik242 Nybegynder
28. juni 2001 - 23:53 #9
JakobA>>
Hmm... den eneste måde at komme uden om det, skulle så være at netmeeting/yahoo-messenger klienterne rent faktisk havde så meget server i sig at man kunne kontakte programmet direkte... Det burde - rent teknisk - ikke være noget problem, men der kan da være nogle sikkerhedsaspekter i det man burde overveje..?