Avatar billede izi Nybegynder
28. juli 2008 - 11:39 Der er 8 kommentarer

Mac OS X (tiger) spørger HELE tiden om password!?

Hej.

Her det sidste lille stykke tid (2-3 uger) er mac'en begyndt at spørge om password og brugernavn til alt... også selvom hovednøgleringen er låst op.

Det drejer sig bl.a. om adium, hjemmesider med logon, skype, mail, etc.

Normalt når jeg bruger f.eks. Adium så logger den automatisk ind, da min bruger og password er gemt - nu spørger den om mit hovedpassword (det jeg bruger til at logge ind på computeren) og når jeg tastet det, vil den gerne logge ind... og dette gælder alle mine programmer og hjemmesider hvor jeg har gemt password.

Help, thanks?

/Isak
Avatar billede egonspock Seniormester
28. juli 2008 - 12:47 #1
Det kan være at hovednøgleringen er blevet syg og skal repareres. Når du har den åben, så er der i selve Hovednøglerings-menuen et punkt, der hedder "Førstehjælp til nøglering". Med det kan du kontrollere og reparere nøgleringene.
Avatar billede izi Nybegynder
28. juli 2008 - 13:12 #2
Det har jeg allerede gjort et par gange uden held. Kan simpelthen ikke finde ud af hvad det kan være. Det skete bare lige pludselig, og så blev jeg spurgt om password til alt man skal logge ind til - selvom jeg aldrig er blevet spurgt om det før, da jeg har gemt password. :S

Ellers takker!
Avatar billede egonspock Seniormester
28. juli 2008 - 13:59 #3
I indstillinger kan du slå det til at vise status i menulinjen. Måske kan det bringe mere lys over sagen. Jeg har også set nogle gange at den har "glemt" en login-nøglering, og så skal den blot importeres igen. - når den spørger efter password, er det så for at få adgang til nøgleringen eller er det for at få det rigtige password i øvrigt?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
30. juli 2008 - 06:51 #4
Prøv lige at rette samtlige tilladelser: (bør du i øvrigt gøre ofte)
Åbn > Programmer > Hjælpeprogrammer > Diskværktøj
-KLIK på "Ret tilladelser"
Avatar billede izi Nybegynder
30. juli 2008 - 21:44 #5
egonspock og aeblenet -> har prøvet det i sagde, men det virker stadig ikke. Ellers tak for disse forslag
Avatar billede aeblenet Nybegynder
31. juli 2008 - 07:06 #6
Vælg "Vis info" på ikonet fra din harddisk.

Nederst i denne dialog kan du vælge ADMIN og andre brugeres rettigheder.
-prøv at stille disse, så i hvert fald du/admin har adgang til alt.

KLIK derefter på det lille tandhjul og vælg "Udfør på underliggende mapper"
-nu burde alle dine filer og mapper have dine rettigheder.
Avatar billede izi Nybegynder
01. august 2008 - 14:59 #7
Virker stadig ikke. :S
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. august 2008 - 19:56 #8
Har du oprettet en ny bruger og slettet "den gamle" ?