Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 07:27 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

MEGET underlige fejl efter installation af Win98 SE

Jeg har et STORT problem..
Min søsters computer begyndte ligepludseligt at få ned hele tiden når hun startede computeren. Den kørte Win2K Prof. UK.

Det prøvede jeg så at geninstallere (fuld formatering og alt det sjov der ..) men uden held (hvilket jeg ikke fatter!)

Nu prøver jeg så med Win98 SE men satme nej ... installationen går helt fint, men når den genstarter første gang og starter op står der ligepludseligt:

Under initialisering af eneden NTKERN:
Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.

Det kan den sku da ikke bare !?! Det er jo en HELT ren installation .. !?
Hvad faen gør jeg ?
Avatar billede grunken Nybegynder
23. juni 2001 - 07:41 #1
Jeg ved godt at man IK skal spørge.....meeeen

Er bootsektoren rydet FDISK /MBR...?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 08:29 #2
grunken:> *S* hmm. . jeg har haft kørt FDISK og slettet partitionen og oprettet den igen .. men det har sikkert ikke en disse med det at gøre .. men det kan da lige prøve.

For øvrigt har jeg imellem installationen af W2K og win98 (eller forsøgende!) installeret Linux for sjov .. (har dog slettet det igen nu, derfor FDISK\'ede jeg den..) og der lægges LILO ind i bootsektoren .. men ehm .. jeg prøver da lige alligvel ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 08:30 #3
Har lige kørt FDISK /MBR uden held :-(
Avatar billede grunken Nybegynder
23. juni 2001 - 08:39 #4
Okay

Spidsfindigt problem........!

Jeg tror at du i kraft af din ekspertise har prøvet ALT, det lyder dæleme mærkværdigt !

men det må kunne løses !, hvad sker der hvis du installerer 2k ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 08:45 #5
grunken:> rigtigt meget underligt er det ...

Jeg har som ikke prøvet så meget, men da jeg har installeret Windows i næsten alle versioner en frygteligt masse gange så fatter jeg ikke denne fejl...

Windows 2000 vil slet ikke starte installationen ... efter den har kopieret filer til installationen går den ned under opstart af installationen ...
Avatar billede grunken Nybegynder
23. juni 2001 - 08:59 #6
Der har ikke været rodet med puteren, altså rent hardwaremæssigt ?

Lyder fjollet, men mest af alt lyder det som nogle drivere til HD-kontrolleren der ikke lige kører som de skal !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 09:30 #7
grunken:> der har ikke været pillet ved noget som helst :-(
Det er min søsters computer og hun fatter dårligt hvordan Windows virker (okay, det gør hun men så heller ikke mere ..) såee.. hun aner ikke engang HVORDAN man åbner kabinettet ..

Det meste underlige er at Windows 2000 gik ned \"sådan\" uden noget ... og siden da, hver gang hun startede den gik en ned .. ikke engang fejl sikret tilstand kunne den køre ...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
23. juni 2001 - 09:48 #8
Jeg ved, at scumpaq computerer har noget data gemt på ens harddisk, som ikke kan slettes....måske den computer det samme og at der på en eller anden måde er kommet fejl i de filer, som ligger der.

Bare en tanke...men måske rigtigt:)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
23. juni 2001 - 09:48 #9
måske har den..

Jeg glemte lige et ORD:)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 09:53 #10
fastpoint:> Det er ikke en Compaq men en hjemmebygget med en IBM DeskStar HDD på 6,4 GB i ... så der ligger IKKE nogle data der ikke kan slettes. Desuden har Win98/98SE, ME og Windows 2000 Prof. været installeret på den før...
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
23. juni 2001 - 09:55 #11
For mig lyder det som om, at der er en ram-blok, der har det dårligt - giver typisk diverse beskyttelsesfejl - prøv at sætte noget andet ram i.

Det er i hvert fald ganske givet noget hardware-relateret, når det opstår så pludseligt...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 10:25 #12
torbenkoch:> Vedr. RAM så har jeg netop prøvet at hive en blok ud som jeg godt kunne mistænke at være ustabil, men det gav intet resultat og de RAM der sidder i nu er ca. 1 eller 1½ år gamle og har aldrig fejlet noget :-(

Og jeg har ikke andre RAM end dem der sidder i (og så lige mine egne men dem gider jeg sku\'t hive ud ..)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 10:28 #13
torbenkoch:> forøvrigt har jeg faktisk før prøvet at windows direkte fortalte mig at \"den udvidede hukommelse\" var ustabil pga. en dårlig ram-blok .. så jeg tror ikke det er derfor, ellers ville den vel sige det igen ..

NTKERN .. det lyder som noget Windows NT/2000 sjov ...
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
23. juni 2001 - 10:31 #14
Næh, men det har jeg prøvet - problemet forsvandt i hvert fald, da rammen blev skiftet... ;-)

At dine ram-blokke ikke hidtil har fejlet noget udelukker jo altså ikke muligheden for at de fejler noget nu!

Hardwareproblemer er enormt trælse at finde ud af - det kan jo i princippet være en vilkårlig komponent, der er gået i udu - hidtil har jeg dog kun prøvet ram-blokke (og et motherboard, der var helt dødt...).
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 10:32 #15
ups .. forket ram-blok jeg hev ud .. prøver med en anden .. OG BOOM!!! nu virker det sku !!!
torbenkoch, gider du lige lave et svar ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 10:33 #16
Det var 32 MB gamle skod SDRAM der var synderen ..
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
23. juni 2001 - 10:36 #17
Jamen, det vil jeg da - er glad for, at jeg kunne hjælpe!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 10:39 #18
Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2001 - 12:43 #19
jeg har faktisk også været ude for at rammene smuttede under en win2k installation
tror microsoft smadrer dem med vilje :0)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 12:46 #20
dex_dexter:> *G* det var dog ikke under installationen men imens min søster brugte computeren, at de \"gik ned\" ;-)
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
23. juni 2001 - 13:37 #21
dex dexter>Det var dog den dummeste kommentar jeg længe har hørt!!!!!!! HVORDAN skulle maskiner som mine så kunne køre i mere end 6 år med de samme ram??????????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 13:39 #22
wheeler0310:> Chill! Det var for sjov han skrev det ..
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2001 - 15:28 #23
sorry!!!!
beder om at min kommentar bliver strøget af alles hukommelse.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 15:31 #24
dex_dexter:> Consider it done :P
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
23. juni 2001 - 17:05 #25
tdaugaard>>OK! Men den slags KAN meget nemt blive opfattet som kommende fra en meget lidt begavet person, og derfor syntes jeg at den slags kommentarer ikke hører hjemme i en debat hvor mange forskellige følger med. Måske med det resultat at noget skrevet for at hjælpe, fra
en sådan person IKKE vil blive opfattet som det det skulle være!! DETTE skulle gerne være et seriøst forum!! Eller hvad????
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 17:12 #26
wheeler0310:> What planet are you from !?
Der har ALDRIG, og jeg mener A-L-D-R-I-G været nogle der har opfattet sådanne kommentarer forkert så længe jeg kan huske. Lagde du mærke til den \":O)\" han skrev !?

Forøvrigt \"kender\" vi alle sammen mere eller mindre hinanden og kender \"sproget\" vi bruger herinde, hvorfor en sådan sætning ALDRIG vil blive opfattet som om personen mener det seriøst.

Seriøst forum ? Kig i vejviseren for det er sku ikke Eksperten.dk - mere :-(
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2001 - 17:12 #27
det ville fandme være kedeligt at være herinde hvis man ikke må joke lidt !!
jeg tror ikke du kan påpege mange spørgsmål hvor der ikke bliver sagt noget sjov eller en joke eller noget!

bortset fra dine s´følig
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 17:15 #28
dex_dexter:> lad os alle stoppe med smiley\'s, forkortelse, anderledes sprogbrug (sq, oxo og så videre). Så vil det helt sikkert blive et bedre forum at være bruger af. Tror du ikke ? Og husk på at det her er ramme alvor! Der er intet sjovt her!

(æhm .. okay .. *LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL*)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2001 - 17:19 #29
man skulle måske prøve at begrænse smileys og osv :) <=== min sidste smiley idag.!
det lover jeg
ellers skylder jeg tdaugaard 120 points.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
23. juni 2001 - 17:34 #30
Det er da meget muligt at i syntes det men det fortæller en hel del om IK størrelsen hos nogle her! Der er, og det ved jeg fra kolleger, mange der ikke ved hvad de forskellige tegn betyder, når
de ser et sådan svar og ikke ved hvad det tegn betyder, hvad tror I så der bliver tænkt?? nemlig!
Det er en båtnakke. Og jeg har hørt en hel del om dette i den senere tid. Det er jo ikke kun folk der kender hinanden der kender Eksperten.dk ELLER det troede I måske, ELLER i regnede ikke med at begyndere måske godt kunne tænkes at kigge forbi
for at få et godt råd, ved at kigge på andres spørgsmål? Hvis de så ikke kan se noget fornuft i det der er skrevet, så kan jeg da godt se deres forbehold imod de såkaldte \"eksperter\" på Eksperten.dk
MEN selvfølgelig typisk DANSK først mig selv, så mig selv, og så lige mig selv.
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. juni 2001 - 17:49 #31
Jeg forstod nu absolute den lille vittighed dexter flettede ind, og syntes da ikke det virkede til at nogen tog skade af det. Der i mod virker dine kommentare som DIREKTE og UBEHAGELIGE angreb på dexter - og vil håbe at du ikke har tænkt dig at fortsætte i den stil.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 18:09 #32
wheeler0310:> I den tid jeg har været på eksperten (1 år og en del måneder) har der ALDRIG været problemer med forståelse af indlæg (bortset fra et par stykker og specielt en jeg husker, \"2fyrefrabrabrand.dk\" .. de var umulige at fatte ..).
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2001 - 18:41 #33
tja.... lad det ligge nu (indsæt smiley her)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 18:45 #34
Helt enig med tommyf! Og ja .. EOD (indsæt en glad smiley her)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
23. juni 2001 - 21:58 #35
Hehe - de skulle lave et filter man kunne slå til, hvor Eksperten automatisk replacede alle forkortelser (oxo, lol osv.) med at skrive dem fuldt ud - samt evt. slette smileys fra indlæg ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. juni 2001 - 22:02 #36
jes_petersen:> *G* liiidt dårlig idé siden der er MEGEN mening og betydning der vil gå tabt så .. og så vil folk forstå det på en helt anden måde ..

f.eks.

Jeg synes det stinker totalt ;o) (betyder egenligt at personen ikke synes det ..)

hvis ikke ;o) var der ville meningen være gone .