Avatar billede newyork Nybegynder
27. juli 2008 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

firefox og explorer stopper??

Hej.

Har lige fået en Vista-maskine men kan ikke rigtig få internettet til at køre - hverken i Firefox eller Explorer. Problemet opstår efter nogen tid, når jeg har surfet lidt rundt på nettet. Når jeg klikker mig ind på et link begynder mine browserprogrammer bare at søge - og sådan bliver de ved. I starten troede jeg det var et problem i Firefox men det sker også i Explorer. Og selvom jeg lukker programmerne fortsætter problemerne, når jeg starter dem op igen. Det eneste der virker er en "genstart" af computeren, men nogle gange er dette også et problem, når først mine browsere fucker op.

Er der nogen der kender til dette problem?

Kan forresten nævne at jeg køre over et trådløst netværk
27. juli 2008 - 22:21 #1
... har du opdateret til Vista SP1 ?
Avatar billede b_retzlaff Nybegynder
28. juli 2008 - 09:03 #2
Prøv at slå strømstyring af netkortet fra, idet Vista ved inaktivitet lukker herfor.

Herudover bør du i tcp/ip opsætningen indtaste Ip og DNS adresser som faste adresser i stedet for "automatisk".

Mvh,
Brian
Avatar billede b_retzlaff Nybegynder
28. juli 2008 - 09:06 #3
Herududover kan du med fordel slå IP6 protokollen fra, idet den er kendt fot at skabe flere problemer end den løser - og den er som udgangspunkt ikke kompatibel med din nuværende router.
Avatar billede newyork Nybegynder
28. juli 2008 - 10:22 #5
Tak for alle svarene. Tror måske jeg selv har løst problemet ved at sætte min firewall (zonealarm) rigtig op til firefox og explorer. Vil lige undersøge om dette har afhjulpet problemet og ellers vil jeg snart vende tilbage.

Og ja jeg har opdateret til Vista SP1
Avatar billede newyork Nybegynder
07. august 2008 - 16:08 #6
Så er jeg tilbage igen.. Problemet er stadigvæk det samme, selvom jeg har fulgt "b retzlaff" foreslag. Men jeg kan forresten tilføje at mit messenger bliver ved med at virke, når problemet opstår, så det er åbenbart ikke min netforbindelse, som driller (i hvert fald ikke KUN min netforbindelse). Derudover har  jeg også opdaget at firefox bliver ved med at køre i baggrunden, selvom jeg lukker det ned på "krydset". Og forsøger jeg at lukke det ned ved hjælp af "joblisten", sker der ikke noget. Det er lidt som om at min pc bliver rigtig langsom (på nogle punkter), når problemet opstår. Det tager i hvert fald 5 min fra at jeg trykker på knappen "luk computeren" til at den rent faktisk lukker.
Avatar billede newyork Nybegynder
24. februar 2009 - 21:21 #7
Efter lang tid har jeg efterhånden fundet ud af at problemet måske ikke er så stort som først antaget. Det viser sig nemlig at mit internet (som er en forbindelse der deles af mange andre) er yderst ustabil og langsom, hvilket nok er den største problemfaktor. Derfor kan jeg heller ikke rigtig give noget endegyldig svar på hvad der er galt - desværre. Men tak for hjælpen