Avatar billede sbk28 Nybegynder
25. juli 2008 - 10:07 Der er 11 kommentarer

Utrolig langsom computer

Hej ,

jeg har en PC, som efter opstart bliver meget langsom. Jeg kan nogen gange med held undgå dette ved at koble internet fra.
Hijack This:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:58:44, on 25-07-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files\Glary Utilities\procmgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9f.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\Home Cinema\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\Home Cinema\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://www.al-bank.dk
O15 - Trusted Zone: web20.prod.bec.dk
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 4807 bytes
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juli 2008 - 13:10 #1
Bliver den ved med at være langsom? sålænge at dit virus program Bullguard opdatere vil den nok være langsom, skulle så blive normal når div opdateringer er overstået.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juli 2008 - 13:13 #2
Der må være en jobliste i vista så man kan se hvad der bruger kræfterne, i XP kan man H klikke på skrivebordet og vælge jobliste, ved ikke hvordan i Vista.
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 14:03 #3
joblisten i Vista kan åbnes ved følgende procedure
under startsøgning > skriv "taskmgr" > tryk enter
Avatar billede sbk28 Nybegynder
27. juli 2008 - 00:05 #4
Hej,
Problemet er at når den er langsom kan jeg faktisk ikke gøre noget. Det kan tage op til 10 minutter at lukke et vindue.
Når jeg vil starte et nyt program sker der ikke rigtigt noget. Hvis jeg f.eks dobbelt klikker på en icon, begynder cirklern (timeglasset ) at køre rundt, skærmen bliver lyseblå ( gennemsigtigt, efter et stykke tid vender til bage til nomalt udseende, cirklen kører dog stadig, efer 5 til 10 minutter er tilstanden som før jeg dobbelt klikkede på iconen. ( Det er lige gyldigt hvilket program jeg prøver at starte.
Gen starter jeg PC'en kan den virke normalt, men hvis jeg lukker ned kan den gå i samme mode, det  sker somregel hvis jeg starter Explorer når PC'en er startet op.

Alle updastes fra Microsoft er lagt på
Avatar billede Jensen DK Novice
27. juli 2008 - 06:17 #5
Prøv at kør denne vejledning, skulle også virke i Vista.
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede nobrain38 Nybegynder
27. juli 2008 - 16:45 #6
Hej! Nu er jeg ikke særlig fiks til det med computere men havde et lignende problem med min computer på et tidspunkt. Fandt ud af at CPU blev brugt til noget helt tosset. Konstaterede at det var en gammel og glemt udskrivnings opgave som var gået i fejl-mode. Slettede opgaven og vips genvandt computeren normale arbejdshastighed.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
25. februar 2009 - 17:48 #7
Okay, for lige at få det på det rene (ved godt det er en gammel tråd, men den første på google der dukker op når man søger)

Kontrolpanel i vista kan nemt åbnes:
tryk: ctrl+alt+delete  og vælg "start jobliste" eller "run Task.." Det er den nederste knap.

Prøv følgende:

1. Start jobliste under opstart (hvis muligt) og se hvad der bruger en masse krafter. Luk da programmet (afslut) og se om den kører hurtigere.

2. I kør / søgefelt skal du skrive msconfig, og starte "programmet"
- Tryk på fanebladet Start
- Se om der er nogle mystiske filer, som du enten ikke mener at have installeret (ikke ved hvad er til) eller har nogle "mystiske" navne, typisk noget volapyk. Dette kan tit være virus som starter op.
- Deaktiver de programmer som ikke er nødvendige for dig at starte op når du tender computeren (fjern v ude i venstre side, ud for programmet)
- Når du mener at have slået alt det fra, som skal slåes fra, trykker du på ok, og genstarter.
- Hvis dette ikke hjælper gå videre til trin 3 (bør du gøre alligevel)

3. Scan din computer for virus / spyware.
- Hent og installer malwarebytes evt. via: http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
- Scan hele computeren og slet hvad den nu skulle finde.
- Scan din computer en gang til for at være sikker på at den har fået det hele med (scan gerne i safemode, da dette giver det bedste resultat). Dette gøres ved at vælge safeboot i msconfig menuen.

4. Hent og installer CCleaner, som kan rydde op i din computer.

5. Kør en system / harddisk scan
- tryk på kør og skriv cmd.
- skriv nu sfc.exe /scannow  (Hvis du har installeret windows med en cd, skal du sætte den i herefter)
- skriv derefter chkdsk /r /f
- Tryk J og enter
- Genstart computeren og LAD VÆRE MED AT TRYKKE PÅ EN KNAP INDEN FOR XX antal sekunder.
- Lad den scanne og start computeren bagefter.

Hvis intet af dette hjælper?
Så geninstaller din computer, køb et godt antivirusprogram og lad være med at installere alt for meget skidt på din computer!

Håber det kunne bruges.

Start med at scanne for virus
Avatar billede Jensen DK Novice
26. februar 2009 - 06:30 #8
Den er fra juli 2008, mon ikke at problemet er løst bare uden at spørgeren har gidet at vende tilbage eller lukke tråden.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
26. februar 2009 - 08:54 #9
Som sagt før:

Hvis du søger på google er det en af de første der kommer frem. Derfor jeg har svaret på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2009 - 23:01 #10
Ok... men spildt arbejde...

Hvilken søgning snakker du om?
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
10. april 2009 - 10:17 #11
Hvis du i google skriver utrolig langsom computer, så kommer tråden frem som den første :)
Men nu ved jeg jo ikke hvad folk søger efter for at løse deres PC problemer, INDEN de begynder at oprette nye tråde.