Avatar billede denjoer Nybegynder
23. juli 2008 - 20:38 Der er 6 kommentarer

Altiris pxe boot. Langsom kloning hvorfor? please hjælp mig.

Hej Vi køre med Altiris til at klone maskiner. Problemet er selve kloningen tager mere end 1,5-2 timer for én maskine. Helt vildt. Hvorfor tager det så lang tid, nogen der kan hjælpe eller har ideér til hvordan det løses? På forhånd mange tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. juli 2008 - 21:59 #1
Prøv at lave en sammenligning, så du kan se, om det er prduktet eller hardware,
som er årsag. 30 dage prøveversion. http://www.paragon-software.com/home/hdm-professional/
Eller gratis: DriveImage XML V1.30 blad ned her på siden:
http://www.runtime.org/data-recovery-downloads.htm
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juli 2008 - 22:46 #2
den maskine du kloner, er den på samme netværk som altiris serveren.
har flere gange været ude for at folk har meldt om det problem, og så var de to maskiner på hvert sit subnet. resultat, alt skal ned og vende i routeren
Avatar billede off-line Nybegynder
25. juli 2008 - 22:23 #3
Fandt du ud af noget?
Avatar billede denjoer Nybegynder
27. juli 2008 - 07:54 #4
Mange tak, jeg vil lige forsøge at hente prøveversion og lave test. Herefter skrive tilbage med resultat. Hvad menes med alt skal ned og vende i routeren? Der køres med VLAN på netværket med knudepunkt fra Rådhus ud til de forskellige skoler. Ønsker jer en god weekend.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 14:35 #5
hvis den maskine der skal sende image og den maskine der skal modtage image ligger i hver sit subnet, så kan de ikke komunikere direkte. for at nå hinanden skal alt trafikken igennem gateway (router)

det er før set at to maskine der står på samme bord har dette problem

så tjek lige at de to maskiner er på samme subnet (det burde de jo være, men ind i mellem smutter det)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:42 #6
Fik du testet noget?