Avatar billede tpoffword Nybegynder
23. juli 2008 - 14:42 Der er 2 kommentarer

Brændehastighed contra bedste DVD resultat

Normalt er min brænder auto styret ved f.eks. x16 skiver
- på nær ved f.eks. TMPGEnc. 3, hvor jeg gennem et år har brændt ved lav hastighed.
Tidligere har der på nettet været opfordringer til at brænde lavt ved visse programmer for at undgå svips.
Mine skiver har da også vist sig at være udmærket på DVD maskiner.
- Men hvad mener dette forum - er det ok at brænde ved lav hastighed?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 13:24 #1
Det har der jo været mange spørgsmål om, her på eksperten, vil kun opfordre dig til at læse dem igennem, jeg brænder kun ved laveste hastighed for en sikkerheds skyld, det har jo også noget med mediet at gøre, man bør købe kvalitets Dvdèr, hvis man vil kunne læse dem om et år eller to,og så skal man stadig tage en backup af backuppen før man er nogenlunde sikker.
Avatar billede tpoffword Nybegynder
24. juli 2008 - 15:11 #2
Jeg kan så i god tro fortsætte at brænde ved lav hastighed.
Jeg anvender selv for det meste Verbatim skiver
- dog ikke deres Archive Grade, som vist er lidt dyrere og sværere at få?
- Om det stadig er en god idé at lave en backup,
når bare jeg anvender Verbatim, ved jeg ikke.

- Men backup eller ej, så ved vi sikkert mere om nogle år, hvordan DVD´erne og ikke mindst CD´erne ser ud :-)

- Jeg har nogle skiver som er cirka 3 år gamle, der er brændt i DVD recordere og de ser umiddelbare gode ud endnu :-)