Avatar billede wackey Nybegynder
23. juli 2008 - 08:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lås bruger fladen

hvordan gør man så der ikke kan installeres programmer eller anden software på windows xp? har en fætter der hele tiden ødelægger computeren ved at installere alt muligt på computeren, kan jeg ikke låse windows? så det eks. kun er admin der har adgang til at installer brogrammer?
Avatar billede sleeper Nybegynder
23. juli 2008 - 08:41 #1
du kan gå ind i "Brugerkonti" og ændre hans rettigheder så han kun er bruger og ikke administrator
Avatar billede wackey Nybegynder
23. juli 2008 - 08:57 #2
men kan man ikke stadig installere programmer? /eksikvere exe filer? der i blandet virus?
Avatar billede sleeper Nybegynder
24. juli 2008 - 14:12 #3
Hej

Jeg har nu ledt siden igår, efter et program Microsoft har lavet netop til dette, men jeg kan ikke huske navnet...

Er det Windows XP Pro eller Home der er på den computer? på XP Pro kan man hvis oprette Group policies til at begrænse dette..
Avatar billede wackey Nybegynder
24. juli 2008 - 16:55 #4
hehe, det behøves du da ikke, det var da bare hvis man lige kunne huske det, det der ligger i xp group policies er ikke helt nok.. det skulle helst være sådan så det ikke kan lade sig gøre at ændre noget som helst på computeren, og hvis det skulle lykkes så vil den nulstille sig til det oprindellige efter en lukning/genstart. ved der er mange skoler der bruger det.. men aner ikke hvad det hedder..
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 08:23 #5
Hej

Programmet hedder Windows SteadyState
jeg kan dog ikke finde nogen dansk vejledning til det
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx
Avatar billede wackey Nybegynder
25. juli 2008 - 09:35 #6
konge.. Det må jeg sku nok sige.. du giver aldrig op ;)Takker.. kast lige et svar..
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. juli 2008 - 09:52 #7
Værsgo...

Jeg vidste jeg havde set det et sted... :-)