Avatar billede gert_laursen Nybegynder
22. juli 2008 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Laptop kan logge på trådløst netværk men ikke på internettet ?

Har oprettet et trådløst netværk mellem min PC og Laptop. Der er hul igennem så filer kan sendes frem og tilbage. PC'en kan logge på internettet mens Laptoppen ikke kan !!

Har sat laptop op til at logge på nettet gennem PC'en via "Guiden Netværksinstallation" men der er ikke hul igennem. Når eksplorer 7 startes skriver den at den ikke kan vise websiden og nede i den grå bjælke søger den efter res://ieframe.dll/dnserror.htm ?

PC'en er i internetprotokol sat op således:

IP: 192.168.0.1
Undermaske: 255.255.225.0
Standardgateway: Blank
DNS: Blank

Laptop er sat op således:

IP: 192.168.0.3
Undermaske: 255.255.225.0
Standardgateway: Blank
DNS: Blank

Nogen ideer om hvad blokerer ?

Har AVG antivirus på maskinerne som er deaktiveret!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 23:29 #1
gateway blank ????
dns blank ????

begge dele skal bruges for at kunne komme på internettet

hvis jeg har forstået dig rigtigt, så er pc forbundet til internet med kabel, og til laptop trådløst.

så du har nok ikke slået deling af internetforbindelse til på pc

og på laptop skal dns og gateway hedde 192.168.0.1

OG VIL DU STRAKS FÅ TÆNDT DIN ATIVIRUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 23:34 #2
nåe ja, ang deling af internetforbindelse.
på pc h.klikker du på lan og vælger egenskaber --> fanen avanceret --> hak i tilad brugere at oprette forbindelse igennem denne computer
Avatar billede gert_laursen Nybegynder
23. juli 2008 - 16:49 #3
Tak for hjælpen :-) DNS og Gateway adresser løste problemet - Deling var aktiveret.

Point på vej
Avatar billede gert_laursen Nybegynder
23. juli 2008 - 17:19 #4
Hvordan giver man point ?
Avatar billede gert_laursen Nybegynder
23. juli 2008 - 21:13 #5
.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. juli 2008 - 00:54 #6
hmmmm, du fandt ud af det med point kan jeg se
Avatar billede gert_laursen Nybegynder
24. juli 2008 - 08:41 #7
Er det ikke mig som har fået dem?

JEg vil godt lave et nyt spørgsmål hvor du kan få dem hvis du vil ?