Avatar billede ozzi Nybegynder
22. juli 2008 - 18:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertere PDF filer til JPG filer

Jeg har brug for et gratis program til at konvertere PDF filer til JPG filer, altså en JPG fil pr. side i PDF dokumentet. Det må gerne være et progra der kan batch konvertere flere filer på en gang, men det er ikke et krav.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juli 2008 - 18:50 #1
Avatar billede ozzi Nybegynder
22. juli 2008 - 19:05 #2
Øh, ikke lige noget der minder om det jeg spørger om, men tak alligevel.
Avatar billede ebea Ekspert
25. juli 2008 - 19:20 #3
Hvorfor bruger du ikke bare Acrobat Reader som du ser PDF filen i ?.

Ind under "File / Export / Image" og så kan du vælge JPG eller et andet format.
Avatar billede uffesteenberg Novice
25. juli 2008 - 19:32 #4
Jeg mener kun man kan eksportere til jpeg, hvis pdf'en er lavet af billedfiler. Man kan f.eks. godt lave en pdf af word-filer, men ikke eksportere som jpeg.
Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juli 2008 - 19:44 #5
Jeg har fundet et billigt købeprogram imageprinter som kan lave PDF siderne om til næsten ethvert tænkeligt grafikformat.

Det er dødens pølse at bruge Acrobat Reader når man skal lave billedfiler af 248 siders katalog. Grunden til at siderne skal konverteres til JPG er at den Flash der skal vise siderne som et katalog på hjemmesiden skal have hver side i JPG format i 3 forskellige størrelser. Til at omdanne JPG'erne til de forskellige størrelser bruger jeg Irfanview's batch konvertering.

Lukker og slukker, men takker for indkomne forslag
Avatar billede uffesteenberg Novice
25. juli 2008 - 20:15 #6
Cool.. det kunne man jo selv få brug for ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
25. juli 2008 - 20:35 #7
>uffesteenberg< "jeg mener skriver du" jo selvfølgelig kan du eksportere fra Acrobat Reader. Det er jo netop det der er fidusen i Acrobat; at den er uafhængig af om det er tekst eller billeder.
>ozzi< Du kan uden problemer lave hele dokumentet om til JPG, uanset antal sider (kun hukommelsen begrænser). Så hvad det er der er dødens pølse i det, kan jeg ikke rigtig se. Et tryk på knappen, og dine JPG filer er lavet, uanset antal.
Avatar billede ozzi Nybegynder
26. juli 2008 - 08:26 #8
Jeg har nu åbnet Adobe Acrobat Reader 8 og kan ikke finde en export mulighed i nogle af menuerne. Er du sikker på du ikke har den fulde pakke installeret?
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. juli 2008 - 12:08 #9
Lavede en pdf af en wordfil, for at se, om den kunne eksporteres i Reader, men kunne heller ikke finde funktionen i andet end den fulde Acrobat.
Avatar billede ebea Ekspert
31. juli 2008 - 13:49 #10
>uffesteenberg<  Det er nok sikkert at du har ret, fordi jeg bruger ikke den "lille" Reader, men den fulde udgave, og der er funktionen indbygget i. Så derfor var mit svar sådan. Så jeg må trække mit udsagn tilbage, hvis det er sådan det hænger sammen - jeg kan ikke checke det, da jeg kun har den "store" Reader.
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. juli 2008 - 14:25 #11
OK, under alle omstændigheder har spørger fundet en løsning. Ellers er der jo altid en gratis 30 dages prøveversion af det fulde program :-)