Avatar billede jonas_j Nybegynder
22. juli 2008 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kriterie fra tekstboks ind i forespørgsel vha. dropdownbox

Hej,

Jeg skal have lavet en tekstbox i en formular, hvor det indskrevne teskst skal bruges til at genererer en dropdownbox med søge resultater nedenunder.

1. Man indtaster et søgeord i en tekstboxen og trykker enter
2. En dropdownbox generes, hvor man kan vælge mellem de søgeresultater, der er blevet fundet ift. den indtastede tekst.
3. Man vælger et af de søge resultater, der er blevet genereret i dropdownboxen og får herefter informationer om den valgte virksomhed. (DBén indeholder virksomhedsoplysninger)
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2008 - 11:22 #1
Har du set på Thomas Jerpsen's hjemmeside makeiteasy.dk, der ligger en fremragende funktion "dynamisk søge- og filtrering".
Avatar billede jonas_j Nybegynder
22. juli 2008 - 11:31 #2
Hej mugs, ja du har allerede hjulpet mig med den :) Men nu skal jeg have lavet en udvidelse i form at den ekstra tekst-felt hvor man skal søge. Det synes jeg er lidt uoverskuelig... :(
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2008 - 13:05 #3
Private Sub Tekst37_AfterUpdate()
Me.Kombinationsboks39.Visible = True
Me.Kombinationsboks39.RowSource = "Select FELTNAVN FROM DIN TABEL  WHERE FELTNAVN LIKE '*" & Me.Tekst37 & "*'"
Me.Tekst37.Requery
End Sub
Avatar billede jonas_j Nybegynder
22. juli 2008 - 13:43 #4
Det dur, takker
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2008 - 13:48 #5
Selv tak og tak for point. Bruger du ekspertens søgefunktion. Vi havde samme spørgsmål igår:

http://www.eksperten.dk/spm/838988