Avatar billede torbeno Nybegynder
22. juli 2008 - 01:10 Der er 15 kommentarer

Navn på ip adresse

Jeg har en nas server som jeg godt vil give et navn, når man skal logge sig på, på internettet.
Hvad gør jeg jeg??
Jeg vil gerne have navn.dk (eller noget lignende) i stedet for xx.xxx.xxx.xx (ip adressen)
Avatar billede olebole Juniormester
22. juli 2008 - 01:52 #1
<ole>

Så køber du et domænenavn og får udbyderen/dk-hostmaster til at pege DNS'en mod serveren

/mvh
</bole>
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 03:18 #2
kig lidt her:
http://www.gratisdns.dk/

det er såvidt jeg ved det billigste sted at købe et .dk domæne.
og som navnet antyder, så er dns gratis
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. juli 2008 - 07:32 #3
dns ER gratis, man må nemlig ikke tage penge for DNS hosting (ihvertfald ikke .dk domæner)  ;)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 10:20 #4
hmmmm, hvis man ikke må tage penge, hvor melder jeg så dem her: http://pil.dk/dk/produkter/dns-hosting.html
eller dem her:
http://fuzion.dk/DK/produkter/hosting/dns_admin/

og jeg vl da HELT sikkert også melde: http://www.dandomain.dk/menu.asp?Foldud=produkter&vis=/domaine/domaine-tillaegspriser.asp

dns er gratis nogle steder, men ikke alle. servere koster jo penge og det gør strøm og internet jo også. der skal jo også være nogle folk der passer dem, og de har en uvane med at ville have løn.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 10:24 #5
hmm linket til dandomain virkede ikke, prøver lige igen
http://www.dandomain.dk/domaine/domaine-tillaegspriser.asp
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. juli 2008 - 10:34 #6
jeg var sikker på at jeg havde læst det på dk-hostmaster, men kan ikke finde noget pt.

Ja, servere og strøm koster penge, og DNS bliver også primært solgt sammen med webhoteller og andre services, som de tjener penge på.

Indtil jeg kan finde det link igen, må jeg jo så trække i land ...  men  I'll be back!!  ;)
Avatar billede jhkl Nybegynder
22. juli 2008 - 10:40 #7
Jeg tror ikke dk-hostermaster kan gøre det til et krav, at man skal stille dns hosting gratis tilrådighed. Så ville vores .dk nok hurtigt kunne komme i problemer, hvis alt skulle baseres på frivillige kræfter
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 10:48 #8
måske det er punkt 15 på denne side du har læst: http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=30
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 10:50 #9
hov, den fangede jeg ikke lige, du skriver jo "DNS bliver også primært solgt sammen med webhoteller"  altså SOLGT og IKKE gratis. hmmmmmmmmm
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
22. juli 2008 - 12:25 #10
kan du ikke bare lave dig en dyndns konto? http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,22393-order,4-page,1-c,harddisk/description.html

Jeg ved godt det ikke lige giver dig en navn.dk konto...men stadigvæk fint.
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2008 - 15:34 #11
Hmmmm ... spørgeren virker ikke voldsomt interesseret i at følge op på sit spørgsmål og/eller at finde en løsning  :o|
Avatar billede torbeno Nybegynder
01. august 2008 - 08:53 #12
Uhhh, jo men i disse ferietider kan tingene hurtig skride - jeg tager tråden op, i løbet af et par dage - undskyld
Avatar billede torbeno Nybegynder
08. august 2008 - 00:40 #13
olebole!
Kort og kontant svar - jeg skal købe et domainnavn - det gør jeg så!
Hvis du vil have point, vil jeg lige finde ud af hvordan man gør ;o( NewBee
Avatar billede torbeno Nybegynder
08. august 2008 - 00:56 #14
Lukket
08. august 2008 - 06:34 #15