Avatar billede lifeenergy Nybegynder
21. juli 2008 - 18:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs harddisk WiFi?

Hej,
Jeg leder efter en Harddisk der er trådløs/WiFi..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. juli 2008 - 21:07 #1
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
22. juli 2008 - 10:58 #2
Ja... Noget af den stil. Findes der andre muligheder? Så skal man købe en harddisk til den...?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juli 2008 - 11:28 #3
ja der skal også en hd i den. hmm der findes ikke ret meget af den slags. hvis vi medtager mediaservere så er der lidt flere at vælge imellem

så er der "gør det selv" metoderne.
en usb eller ethernet hd sat direkte til din router
en usb eller ethernet hd sat til et accespoint/bridge
eller min nye favorit, en minicomputer med intel's nye atom processor
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
22. juli 2008 - 11:51 #4
Jeg kender ikke markedet.
Jeg tænkte på en trådløs router med Qos til VoIP, samt mulighed for tilslutning af hd.

Min nuværende trådløse router er en med USB, men til printer. Jeg tror ikke den virker til hd.
Avatar billede niels4220 Nybegynder
23. juli 2008 - 23:51 #5
denne her http://store.apple.com/dk/product/MB053Z/A?fnode=home/shop_mac/mac_accessories/networking&mco=NTk1MDU
virker fint med mine usb harddisk, jeg har sat en usbhub på, så jeg både deler printer og harddiske mellem mine computere, eneste ulempe at på windows, der skal man lige installere Bonjour før at den kan dele printer,,synes selv det er en god løsning...Men det kunne være fedt hvis, der kom en router/driver der kunne dele min scanner :-/
Avatar billede dstjulle Nybegynder
24. juli 2008 - 07:23 #6
jeg vil lige komemr med en anden mulighed (NAS)

hvis du har en router der har WiFi i så kan du købe en NAS og mange af dem kan du koble din printer til ( så kan du bruge den til flere pc på en gang )

jeg har selv købt en NAS af mærket synology og de kan fåes fra ca 1200 kr + HDD pris alt efter hvad du vil have for en !!

du kan læse lige mere om synology NAS her www.synology.com og om hvad muligheder der er i dem !
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
06. august 2008 - 19:24 #7
Tak for alt den respons. Jeg finder en løsning.

Jeg kan godt give jer alle lidt point.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:28 #8
ja hvis vi laver et svar :-)
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
03. oktober 2008 - 13:19 #9
Er der andre der ønsker point? Der er ikke så mange at deles om:)
Avatar billede dstjulle Nybegynder
03. oktober 2008 - 18:04 #10
må man hørwe hvilken løsning du har valgt?
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
04. oktober 2008 - 14:49 #11
USB/Ethernet harddisk tilsluttet til min router
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
17. oktober 2008 - 12:57 #12
Du får alle point, da ingen andre har meldt sig. Jeg ville ikke lukke det for tidligt. Andre skal lige have tid til at reagerer. Men så kom sygdom og andet i vejen. Så nu lukker jeg.