Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
21. juli 2008 - 14:14 Der er 4 kommentarer

Computer til studie og leg (Mac vs. anden computer)

Hej jeg skal begynde på økonomi her til september og har ladet mig fortælle at man på dette studie skal bruge nogle ret kraftige programmer, bl.a. statistiskprogrammer, hvilket gør at jeg gør mig nogle overvejelser med henblik på hvilken bærbar jeg skal anskaffe mig til studiet.

Jeg er rigtig glad for Mac designet og er derfor ude i en MacBook Pro da jeg alligevel skal et smut til usa og derfor kan få anskaffet mig en billig hvis det skulle være. Lige meget hvad så må den ikke koste over 10.000 kr.
Hvis jeg købte denne mac pro så ville det være med ekstra ram, nærmere bestemt denne model:

15-inch Widescreen Glossy screen
2.4-GHz Intel Core 2 Duo
4GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2z2 GB
200GB hard drive Serial ATA @ 5400 rpm
Double-layer SuperDrive (SuperDrive 8x DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)
NVIDIA GeForce 8600M GT with 256 MB

Jeg er bare bange for at man giver meget for MAC'en pga. mærket og ikke nødvendigvis dens evner.

Jeg vil gerne bruge computeren til at spille diverse spil på også (f.eks. Diablo 3, Spore, Counter-strike, evt. Hellgate London osv.)
Derfor er jeg bekymret for Mac OS, da jeg har fået at vide at det er svært at få f.eks. Hellgate London til at virke på MAC OS, så skal man have et specielt program.

Men ligeså vigtigt er designet for mig, da jeg ikke gider have en "almindelig kedeligt udseende bærbar).

Jeg vil derfor høre om det er en god ide at købe denne Mac Pro eller om der er et godt alternativ der desuden har et fedt ydre hvor man er fri for at skulle bruge Mac og hvor man får mere for pengene:)

Ps. så har jeg hørt at hvis jeg ender med Mac'en så kan man købe et program der hedder noget i stil med parallel world? SÅ man både kan have windows og Mac på den, men er det en god ide.

En masse spørgsmål :) På forhånd tak og fortsat god dag.
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. juli 2008 - 14:21 #1
Hej

MAC skal kun købe hvis du kan kan lide deres OS
og ja den har et fedt design

Men det syntes jeg nu også at Dell XPS har
Du kan få en dell med tilsvarende konfiguration til 8000
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1530?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Du kan godt købe en Mac, lave DUALBOOT og så have både MAC OS og Windows på
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juli 2008 - 14:47 #2
Køb du blot en Mac. Det er helt ok at betale for noget, der også ser godt ud, og du får faktisk meget for pengene.

Der er en fin artikel om virtualisering på TUAW:
http://www.tuaw.com/2008/07/21/tuaw-labs-virtualbox/
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. juli 2008 - 14:55 #3
Køb en mac hvis du kan lide systemet, igen...

Du betaler 60% oven i prisen for designet og det system. så er det vigtigt at man kan lide det, og ikke blot bruger den som en Windows pc
Avatar billede missbrask Nybegynder
25. juli 2008 - 21:45 #4
Hvad med de programmer du skal bruge, findes de til MAC?... det er jo rimeligt væsentligt om du kan bruge OSX til dit studie, ellers kommer du bare til at bruge den som Windows computer...du skal også tænke over tastaturet hvis du køber den i USA....Der er rigtig mange spil, som ikke findes til Mac, men man kan spille dem gennem et program som hedder Crossover games.