Avatar billede torben7913 Juniormester
20. juli 2008 - 17:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

For lidt plads på skærmen

Når jeg åbner et program og maksimerer det, fylder billedet lidt mere end der er plads til på skærmen.
Det røde kryds i højre side foroven kan kun lige anens med den nedderste venstre del af den firkant krydset er i, og pil til venstre på IE i venstre side kan også kun lige anes.
Sådan har det ikke altid været, men pludselig er det ændret, jeg ved ikke hvordan.
Jeg har to computere tilknyttet den samme skærm.
Begge er indstillet  på  skærmopløsning 1024 x 768  og farvekvalitet: Højest ( 32 bit ) Begge kører med Win.XP
Men problemet gælder kun den ene computer. Den Computer angiver skærmen til at være:Via/S3G Unichrome Pro IGP , mens den anden computer som ikke har problemet angiver skærmen til at være: NVIDA Gforce 4 MX 420.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe, hvis jeg kunne få den computer som har problemet til at angive skærmen til at være en NVIDA Gforce 4 MX 420? I givet fald, hvordan ændrer man så det? - Eller er der et bedre bud på løsningen af problemet?
Avatar billede stampe Nybegynder
20. juli 2008 - 18:21 #1
Har du prøvet at tilpasse skærmen, ved at ændre skærmens indstillinger, på selve skærmen, i OSD menuen.
Det er fordi selve billedet ikke er helt tilpasset til skærmen
Avatar billede torben7913 Juniormester
20. juli 2008 - 18:55 #2
Er det skærmopløsningen du foreslår jeg skal ændre? Der hvor jeg højreklikker på skærmen og går ind under indstillinger ?
Hvis det er det - så løser det ikke problemet.
Avatar billede stampe Nybegynder
20. juli 2008 - 19:04 #3
Nej, på selve skærmen, har du en menu knap, derinde har du mulighed for at flytte rundt på skærmbilledet rent fysisk, og strække og komprimere billedet.
Avatar billede torben7913 Juniormester
20. juli 2008 - 19:38 #4
Jeg er ikke  med på hvor jeg finder den menuknap,men jeg kan godt trække i siderne af eksempelvis Internet explorer og så få et passende billede i stedet for at maximere det, men størrelsen er glemt, når jeg har lukket programmet ned.
Avatar billede torben7913 Juniormester
20. juli 2008 - 19:47 #5
OK - nu fandt jeg knapperne og ved at ændre H-size  og V-size blev problemet løst.
Tak for hjælpen. Send mig lige et svar så jeg kan afslutte spørgsmålet.
Avatar billede stampe Nybegynder
20. juli 2008 - 23:01 #6
Det var så lidt - Her er svaret :)