Avatar billede jspot Nybegynder
19. juli 2008 - 22:38 Der er 3 kommentarer

Crash ved højreklik

Jeg har et underligt problem som jeg vil høre om nogen kan hjælpe med, eller evt bare forklare.
Jeg vil gerne spille Command & Conquer - Kane's Wrath.
Jeg har både CnC3 + Kane's Wrath originalt, men jeg cracker dem begge, for at slippe for at bruge cd, da det er alt for besværligt.
Jeg har tidligere spillet begge spil på denne maskine.
Jeg har for nylig formateret og vil gerne spille igen. Jeg har installeret dem som jeg plejer, kørt update, og derefter lagt crack ind - om crack er relevant for mit spørgsmål, ved jeg ikke.
Jeg kan ikke længere køre spillet.. Det crasher når jeg starter det.
Jeg ville herefter prøve at fjerne skrivebordsopbygning, og køre det i adminmode, som jeg plejer.
Når jeg højreklikker på exefilen, crasher min explorer.exe, så jeg kan ikke gøre nogen af delene.
Jeg vil lige gøre det klart, at det ikke handler om en setting jeg laver... Explorer.exe crasher øjeblikkeligt, idet jeg højreklikker. Kontekst-menuen når ikke engang at dukke op.
Jeg har prøvet at lave et link til exefilen på skrivebordet, men der sker nøjagtig det samme, når jeg højreklikker på linket.
Det giver ingen mening for mig. Nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?
Avatar billede jspot Nybegynder
19. juli 2008 - 23:07 #1
Jeg er åbenbart ikke den eneste med problemet. Jeg har fundet det her fix:
---
If you have downloaded and installed the 1.01 update you may have an issue when you right click on a .exe file or program icon.

To resolve this:

  1. Download and open the SecuROM Command and Conquer file.
  2. Drag and drop the cnc3ep1.dat file to your desktop.
  3. Double-click on My Computer.
  4. Double-click on Program Files.
  5. Double-click on Electronic Arts.
  6. Double-click on Command & Conquer 3 Kane's Wrath.
  7. Double-click on RetailExe.
  8. Double-click on 1.1.
  9. Right-click on the cnc3ep1.dat file and click rename.
  10. Rename this file to cnc3ep1.dat.OLD.
  11. Right-click on the cnc3ep1.dat file on your desktop and click copy.
  12. Right-click anywhere in the 1.1 folder not on a file and click paste.

Once this is done explorer will no longer crash.
---
Det virker ikke for mig.
Nogen ideer?
20. juli 2008 - 10:53 #2
Generelt - Har du fuld WindowsUpdate incl SP1 ?
Har du korrekte driver(s) til din hardware ?
Avatar billede jspot Nybegynder
20. juli 2008 - 22:15 #3
Ja