Avatar billede dummernik Nybegynder
19. juli 2008 - 18:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

antivirus 2009 igen, igen

Jeg er også en af de uheldige der har fået det
snask ind, på trods af at jeg har Panda antivirus
Windows defender Lavasoft og Ewido.
Har prøvet 8 forskellige programmer til at
fjerne det uden held.
Mit spørgsmål er bare hvilket antivirus er godt
mod det snask antivirus 2009, min licens til Panda
udløber om en måned, er skuffet over at den ikke
kan finde noget, kører i øjeblikket med en Norton
internet security der lå på min cd til bundkortet
har også hentet en beta version af norton 2009
Idet jeg ligeså godt kan formatere fordi
den også har ødelagt mine ikoner til office og
Adobe Acrobat, og adgang til Windows Update kan jeg
heller ikke komme til
Avatar billede levich Nybegynder
19. juli 2008 - 18:28 #1
Følg vejledningen her: http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Dog skal du hente hijackthis herfra: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis
Bagefter send loggen fra SuperAntiSpyware, Combofix og hijackthis herind.
Avatar billede levich Nybegynder
19. juli 2008 - 18:33 #2
Ja, jeg ved godt at det ikke er svaret på dit spørgsmål, men der er ikke nødvendigvis nogen grund til at formatere.
Avatar billede dummernik Nybegynder
19. juli 2008 - 18:50 #3
Hej
Jeg har kørt det program Hijackthis
her er logfilen aner ikke hvad jeg
kan gøre ved det

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:41:21, on 19-07-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Go\CTCMSGo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Product Assistant\bin\hprblog.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navw32.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.train-sim.com/cgi/kds?ZQEsV00y=main/new11.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\windows\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\windows\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\NppBho.dll
O2 - BHO: (no name) - {858414CF-0890-4F6D-8822-7C8339AF8956} - C:\WINDOWS\system32\hgGvTjIX.dll
O2 - BHO: (no name) - {CDA46C9C-A772-4F9C-B9F3-7C7A86EE0013} - C:\WINDOWS\SYSTEM32\awtqRihg.dll
O2 - BHO: {96c39c9d-fe8b-263b-3c54-9b9e64ac4b6f} - {f6b4ca46-e9b9-45c3-b362-b8efd9c93c69} - C:\WINDOWS\system32\oxmfkm.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\UIBHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\System32\xRaidSetup.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Home Theater SchSvr] "C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IHTWINCINEMAMGR] C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton Internet Security\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [BMefdf1f48] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\wawlclya.dll",s
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [Creative MediaSource Go] "C:\Programmer\Creative\MediaSource\Go\CTCMSGo.exe" /SCB
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814} (MeadCo ScriptX Basic) - http://www.beaglekartotek.dk/ScriptX.cab
O16 - DPF: {2D8ED06D-3C30-438B-96AE-4D110FDC1FB8} (ActiveScan 2.0 Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/cabs/as2stubie.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: awtqRihg - C:\WINDOWS\SYSTEM32\awtqRihg.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\isPwdSvc.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

--
End of file - 9595 bytes
Avatar billede tinaw72 Nybegynder
19. juli 2008 - 19:05 #4
Hej

Jeg kører med kaspersky som jeg ellers er meget glad for - dog er det alligevel lykkedes denne antivirus 2009 at smutte igennem... Jeg ved ikke hvilke antivirusprogrammer som har fanget denne? men ellers kan jeg anbefale kaspersky :-)
Avatar billede levich Nybegynder
19. juli 2008 - 19:08 #5
Øjeblik, jeg ser på det
Avatar billede levich Nybegynder
19. juli 2008 - 19:14 #6
Læs alle punkterne inden du gør noget.
Gem evt. denne vejledning som en tekstfil på skrivebordet vha. Notepad.

(1)
Hent Vundofix http://vundofix.atribune.org/ og følg vejledningen i afsnittet ”Normal usage for removal”.

(2)
Hent AFT-cleaner her: http://www.geekstogo.com/forum/index.php?autocom=downloads&showfile=21
Start programmet og vælg "select all" og derefter "empty all".
Hvis du har Firefox skal du først vælge det i menuen og derefter "select all" og "empty all".

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op) og Fix følgende linjer med HijackThis:
O2 - BHO: (no name) - {858414CF-0890-4F6D-8822-7C8339AF8956} - C:\WINDOWS\system32\hgGvTjIX.dll
O2 - BHO: (no name) - {CDA46C9C-A772-4F9C-B9F3-7C7A86EE0013} - C:\WINDOWS\SYSTEM32\awtqRihg.dll
O2 - BHO: {96c39c9d-fe8b-263b-3c54-9b9e64ac4b6f} - {f6b4ca46-e9b9-45c3-b362-b8efd9c93c69} - C:\WINDOWS\system32\oxmfkm.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\System32\xRaidSetup.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [BMefdf1f48] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\wawlclya.dll",s
O20 - Winlogon Notify: awtqRihg - C:\WINDOWS\SYSTEM32\awtqRihg.dll

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\system32\hgGvTjIX.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM32\awtqRihg.dll
C:\WINDOWS\system32\oxmfkm.dll
C:\WINDOWS\System32\xRaidSetup.exe
C:\WINDOWS\system32\wawlclya.dll
… samt denne folder:
C:\WINDOWS\RaidTool\

(5)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis og send den herind.
Avatar billede dummernik Nybegynder
19. juli 2008 - 19:38 #7
Hej Levich
Det var en ordentlig masse ting at udføre jeg har hentet
de to programmer ned, jeg forsøger i morgen har siddet
hele eftermiddagen og forsøgt med alt muligt.
Den mappe der hedder Raidtool er jeg lidt usikker over
da den indeholder noget fra Gigabyte mit bundkort
Avatar billede levich Nybegynder
19. juli 2008 - 19:48 #8
Mht. xInsIDE.exe, så har du ret. Godt at du opdagede det.

Du skal IKKE slette mappen C:\WINDOWS\RaidTool\

Du skal IKKE fixe linjen: O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\RaidTool\xInsIDE.exe

Du skal dog slette filen: C:\WINDOWS\System32\xRaidSetup.exe

Du skal dog fixe linjen: O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\System32\xRaidSetup.exe boot
Avatar billede dummernik Nybegynder
19. juli 2008 - 20:17 #9
Hej
Det men jeg nok jeg prøver imorgen
Avatar billede dummernik Nybegynder
20. juli 2008 - 20:03 #10
Hej Levich
jeg gjorde det som du skrev, efter genstart var der kun
en blå xp skærm uden ikoner også efter flere koldstarter
nu er jeg startet forfra, du skal selvfølgelig have dine
fortjente points, ved bare ikke hvordan og har du haft den
virus?
Avatar billede levich Nybegynder
20. juli 2008 - 20:25 #11
Nej, jeg har ikke haft den virus. Ærgerligt og også lidt mærkeligt, at det gik galt (=blå xp skærm), men jeg kan forstå at du blot har formateret?
Avatar billede dummernik Nybegynder
20. juli 2008 - 20:47 #12
Har du fået dine points
jeg accepterede bare er det nok
Avatar billede levich Nybegynder
21. juli 2008 - 00:10 #13
jeps
Avatar billede daniel_l_baldissera Nybegynder
30. oktober 2008 - 13:52 #14
Hej, kan se du er ramt af en DesktopHijacker, det var i hvertfald mit problem da jeg stod i samme sitation :)

For at fjerne den, så brug http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe
Den hjalp mig, og fjernede problemet uden noget ;)

Håber det kunne hjælpe