Avatar billede casio Nybegynder
19. juli 2008 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Slette Java mapper?

Jeg er ret megt i plads problemer på mit system drev. Jeg forstår ikke at jeg bliver ved med at få mindre og mindre plads på det drev, når alt hvad jeg selv installerer bliver installeret på et andet drev.

Jeg har opdaget at der i C:\Programmer\Java ligger 12 undermapper som hedder:

jre1.5.0_02
jre1.5.0_04
jre1.5.0_06
jre1.5.0_09
jre1.6.0_01

og nogle flere til.... De fylder en del. Jeg forestiller mig at det er noget der automatisk bliver hentet når Java opdaterer sig selv. Kan jeg slette nogle af de mapper her uden at få problemer?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 18:28 #1
Du skal kun bruge de JRE'er som du bruger.

Hvad bruger du af Java ting ?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juli 2008 - 18:30 #2
Du kan evt. afinstallere dem via kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer.
Og herefter installere Java forfra, offline installationsfil kan downloades herfra: http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Avatar billede casio Nybegynder
19. juli 2008 - 18:55 #3
JEg koder ikke java eller noget.... det er bare det java man skal bruge til nogle programmer på nettet osv, så vidt jeg ved...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 19:05 #4
Hvis du kun skal bruge Java til applets så bør du kunne slette alt undtagen nyeste
(husk at afinstallere rigtigt).

Hvis du af en eller anden grund ikke har nyeste som defualt Java i browser, så er vejmands
råd om at afinstallere alt og installere nyeste godt.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juli 2008 - 21:18 #5
Ku det bruges?
Avatar billede casio Nybegynder
20. juli 2008 - 23:33 #6
Ja det var fint.... VEd ikke om jeg bør dele pointene mellem vejmand og arne v?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2008 - 04:02 #7
det er absolut en mulighed

jeg smider et svar så