Avatar billede janbechnielsen Nybegynder
19. juli 2008 - 11:55 Der er 5 kommentarer

Canon 350D og cullmann 42 AF/C

Min blits over belyser, eller hvad det nu hedder. Hvordan kan jeg få blits og kamera til at arbejde samme. Blitsen fungerede fint samme med mit analoge canon kamera.
Avatar billede daphne Novice
31. januar 2010 - 09:54 #1
Der er forskel på analoge og digitale kameraer.. Objektiver og eksterne flash fungerer derfor ikke nødvendigvis uden problematikker.

I nogen tilfælde skal man have fat i en converter, det ved jeg så ikke om det skal til i dette tilfælde.

Du kan få nogen udmærkede eksterne flash til netop Canon spejlrefleks-kameraer. Canon's egen 430EX er rigtig god, og kan drejes, så ikke den belyser direkte på motivet. Den kan man med held købe brugt enten på dba, eller i diverse foto-forums.

Jeg ved det er et stykke tid siden, du har oprettet debatten, så er jo en mulighed, at du i mellemtiden har fundet en anden løsning.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede janbechnielsen Nybegynder
06. februar 2010 - 09:39 #2
Hejsa

Jeg takker for dit svar og rigtigt nok, så har jeg købt en ny flash. Som virker på mit kamera.
På mystisk vis virker min "gamle" flash på min bonus datters nye Canon 1000D.
Jeg er kommet videre, men takker.

MvH
Jan
Avatar billede daphne Novice
06. februar 2010 - 10:16 #3
Der er nogen kameraer, hvor analoge 'dimser' virker bedre end på andre ;-)

God fornøjelse.

Mvh.
Gitte
Avatar billede janbechnielsen Nybegynder
06. februar 2010 - 11:24 #4
Smil.... Mit EOS350D med Cullmann blitz over flashede. Jeg prøvede mange indstillinger både på blitz og kameraet. Så blitzen virkerede på en måde. Iflg. bruger vejledningen, som jeg siden har fundet, står at ved over flash kan blitz og kamera ikke sammenarbejde.
Så får min bonus datter et EOS1000D og vi prøver med Cullmann blitz og der fungere sammenarbejdet mellem flash og kamera.
Men hvorfor osv. lader jeg stå, da der nu er glæde i den lille familie.
Men takker for et svar.

MvH
Jan
Avatar billede janbechnielsen Nybegynder
18. august 2010 - 21:27 #5
Afslutter spørgsmålet. :-)