Avatar billede tylzen Nybegynder
18. juli 2008 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har samlet PC, men den "virker ikke"

Hej allesammen,
nu mener jeg selv at jeg er forholdsvis øvet i at samle PC'er har samlet et snes styks fra bunden uden problemer.
Dog har jeg samlet en i dag for en ven, og jeg kan ikke få et signal igennem til hans skærm (som er testet på 2 andre PC'er og går fint igennem).

Bundkort: Asus P5E3 Deluxe, den lyser grønt og melder alt klar.
Grafikkort: Geforce x280 som også lyser grønt.
Asus TV tuner kort lyser også grønt.
Onboard lydkort lyser også grønt.
DVD brænder lyser også, og blinker når der bliver indsat et medie (Windows XP cd).

Men stadigvæk så vil den 22" Samsung skærm ikke reagere, når den ikke er indkoblet så spørger den efter signal, dog når jeg kobler den ind, så bliver der sort skærm og lyset på skærmen blinker.

Jeg er helt på bar bund hvad jeg kan have gjort forkert.
Rammene er sat helt fast og klikket ned.

I morgen vil jeg splitte den ad og gensamle den, men ville være godt med et par tips til hvad jeg skal kigge efter :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede matcho Nybegynder
18. juli 2008 - 22:30 #1
Har du husket 4 eller 8pins strømstik.
Ellers prøv med et andet grafikkort.
Avatar billede tylzen Nybegynder
18. juli 2008 - 22:51 #2
Der er koblet strøm til grafikkortet. Og det lyser også grønt..
Avatar billede matcho Nybegynder
18. juli 2008 - 22:57 #3
Det strømstik jeg mente er det ved cpu.
Avatar billede tylzen Nybegynder
19. juli 2008 - 06:20 #4
aah, det må jeg lige kigge på, kan være jeg har glemt at sætte den til! :P Skriver igen ved 20 tiden i dag, så kan vi se om det hjælper
Avatar billede tylzen Nybegynder
20. juli 2008 - 06:00 #5
Jeg havde selvfølgelig glemt 4pin strøm... Doh!
Avatar billede steelman Novice
20. juli 2008 - 08:17 #6
Hmmm  burde du ikke aflevere pointene til "matcho"?? :-/
Avatar billede matcho Nybegynder
20. juli 2008 - 10:05 #7
Hvis det er en fejl,må du oprette et nyt spørgsmål om det så jeg kan ligge et svar.