Avatar billede stampe Nybegynder
18. juli 2008 - 15:12 Der er 8 kommentarer

Nysamlet computer vil ikke starte - Muligvis defekt motherboard

Hej allesammen,

har købt en ny computer (selv fundet dele, og samlet den), nu er problemet at jeg ikke kan få den til at starte op.
Hvis jeg selv skal sige det, er computeren samlet korrekt, men jeg kunne jo tage fejl.
Jeg har prøvet at skifte processor og Power supply, i håbet om det var en af de to dele, men lige lidt hjalp det.
Nu er min frygt så at bundkortet er defekt, men vil lige høre om I har nogle bedre bud.

Specifikationer:
Motherboard: Asus P5N-T Deluxe, nForce 780i SLI, LGA7
Processor: Intel Core 2 Duo E8400, Bulk
Ram: Corsair QUAD2X4096-8500C5DF, 4x1024MB

Jeg er ikke det store orakel mht. hvilke computerdele der ikke kan sammen og sådan noget...
Er der nogen der kender nogen steder i århus, hvor man kan få testet sin computer, uden at skulle lægge en månedsløn?
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2008 - 15:14 #1
Er navnet IB
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2008 - 15:15 #2
Du har husket det 4polede stik til cpu? samt evt. powerkabel til grafikkort??
Avatar billede stampe Nybegynder
18. juli 2008 - 15:21 #3
På mit bundkort er det et 8 polet, og det er sat i, har sågar prøvet med det 4 polet, som der også er til rådighed med min powersupply.
Har også sat power til grafikkortet, der er to power stik på, og har prøvet flere forskellige kombinationer, uden held.
Har sågar prøvet med mit gamle grafikkort, hjalp heller ikke
18. juli 2008 - 15:51 #4
Noget som helst BEEP ell. lign.
Eller er det PSU'en (Power Supply) der slet ikke siger/gør noget ?
Avatar billede stampe Nybegynder
18. juli 2008 - 16:51 #5
Den kører ingen POST, men PSU'en starter fint op, som jeg skrev, har jeg prøvet med en anden jeg havde liggende, med samme resultat
Avatar billede peet-49 Novice
19. juli 2008 - 08:20 #6
Du er sikker på, at kontaktfladerne mellem bundkort og cpu er rene??
Avatar billede stampe Nybegynder
19. juli 2008 - 11:04 #7
Rimelig sikker, men prøver lige at spritte fladerne af en gang, så krydser jeg fingre..
Avatar billede stampe Nybegynder
20. juli 2008 - 17:50 #8
Så er det afprøvet, uden held, desværre