Avatar billede cronqvist Nybegynder
18. juli 2008 - 14:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Billeder der pludselig ikke kan vises

Hejsa. Jeg har en del billeder gamle som ny, som pludselig ikke længere kan vises. Det virker som om filerne er blevet beskadiget.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes og evt. om de kan repareres?

Jeg har tænkt på at det er fordi der nogle gang opstår fejl på disken og det derved får indflydelse på billedfilerne? Har nemlig samme problem med nogle mp3 filer, der pludselig hakker i det og hopper til en anden position i sangen.

Men hvis det er disken der er synderen så har jeg åbenbart haft fejl på samtlige diske jeg har haft, da problemet er opstået uanset hvilken disk jeg har opbevaret filerne på.
Avatar billede holmenet Nybegynder
18. juli 2008 - 15:19 #1
Hvis du har fejl på mere end 1 disk, partition eller drev, tror du så ikke det er fordi du har fået en eller anden grim lille virus indenbords, prøv eventuelt symantecs http://kortlink.dk/symantec/5htr online virusscanner.
Kh/Leif www.holme.net
18. juli 2008 - 15:53 #2
Ikke vises ? Med hvilket program ?

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

18. juli 2008 - 15:56 #3
<holmenet>:
Velkommen til Eksperten.dk
http://www.eksperten.dk/regler.phtml - Punkt 2.1.6 -> Det er ikke tilladt at: gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede holmenet Nybegynder
18. juli 2008 - 16:11 #4
Undskyld, det skal ikke ske mere, der kan man se hvad der kan ske når man læser vejledninger som en vis herre læser biblen.
Kan du slette mit domæne i ovenstående så er det selvfølgelig OK
kh/Leif
18. juli 2008 - 16:31 #5
<holmenet>:
... nej det ka' jeg/vi ikke - Velkommen alligevel *S* ...
(Du behøver ikke at lægge det som [svar]...)
Avatar billede cronqvist Nybegynder
21. juli 2008 - 11:17 #6
Det er ikke fordi jeg har virus, eller fejl på diske eller ikke har rettigheder. Det sker blot en gang i mellem at nogle af mine billeder bliver "korrupte" og ikke kan vises i bl.a. Windows Picture and Fax Viewer. Det er sket op til flere gange på forskellige pc'er gennem tiden.
21. juli 2008 - 20:20 #7
... ka' de vises i et andet (billed)program ? Eks http://www.irfanview.com/ ?
Avatar billede cronqvist Nybegynder
28. juli 2008 - 18:05 #8
Nej jeg kan ikke vise billederne i nogle programmer. De er helt beskadiget.
28. juli 2008 - 20:51 #9
... du må hente dem tilbage og/eller sammenligne med BackUp versionen...

Nåååå - du har ikke BackUp *S*

Størrelse på filen/filerne ?
Avatar billede cronqvist Nybegynder
02. august 2008 - 11:28 #10
Hehehe ... desværre er backup filerne også beskadiget. Så må have lavet backup inden jeg opdagede at de var ødelagte. Filerne har ligger i størrelsen 500kb - 1,5mb.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 11:35 #11
Prøv lige at gendanne nogle billeder med "photorec" http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Du skal disable alt undtagen "jpg" filer i Fileoption - når du har gendannet et par hundrede stykker så lad os se på dem
Avatar billede cronqvist Nybegynder
14. oktober 2010 - 09:10 #12
Hejsa. Jeg fik aldrig rigtig løst denne, hverken på den ene eller anden måde. Men som tak for hjælpen, vil jeg gerne tildele point. Opret et "svar" og jeg giver point :-)
Avatar billede cronqvist Nybegynder
12. november 2010 - 07:17 #13
Ingen svar .