Avatar billede okkels Nybegynder
18. juli 2008 - 14:21 Der er 2 kommentarer

ISDN-telefoni: Ascom Eurit 133 melder "ingen abonnent"

Hej Eksperter!

Efter en flytning har jeg nu problemer med at få vores Ascom Eurit 133-telefoner op og køre igen.

Vi har en TDC ISDN2-linie, som fungerer fint, når jeg sætter en anden IDSN-telefon til. Men når jeg hooker den gode gamle Eurit 133 (som TDC i mange år har forhandlet) til, så går der ged i den.

Jeg får klartone, men når jeg ringer op melder den bare "ingen abonnent". Når jeg forsøger at ringe ind på nummeret, sker der ikke noget - den ringer på den linie, jeg ringer op fra, men der er ikke en lyd på Ascom'en.

Alt er sat op som det var tidligere, dvs. med det samme MSN-nummer og fordeling, så der burde ikke være nogen ko på isen... men det er der altså.

Gode idéer, anyone?

Tak.
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2008 - 15:57 #1
Er det i samme stik du har prøvet den "anden" ISDN tlefon i, som du nu har tilkoblet din Eurit-133 til ?. Jeg tænker her på Terminering af ISDN forbindelse.
Avatar billede okkels Nybegynder
21. juli 2008 - 09:45 #2
Hej ebea.

Ja, det er samme stik, de to telefoner er afprøvet i. Jeg ved ikke, om det fremgår helt klart - men den anden ISDN-telefon jeg har prøvet systemet med var ikke en trådløs model, men en bordtelefon. Jeg ved ikke, om det kan have betydning for setuppet på nogen måde?