Avatar billede balmisse Nybegynder
18. juli 2008 - 13:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samsung 245B - 1920 x 1200 ikke muligt

Hejsa,

Jeg har netop erhvervet mig en ny skærm - den første med 1920 x 1200 i opløsning!

Problemet er er bare, at jeg ikke kan vise den ønskede opløsning.

Jeg har prøvet på 3 forskellige PC'ere, senest en med et ATI Radeon HD2400 PRO, som jeg har opdateret driverene på.

Jeg har hentet de seneste drivere til skærmen fra Samsung og styresystemet er Vista.

Med alm. skærmkabel kan jeg højest vælge 1024x768.

Med dvi kabel i fra PC-opstart, tænder skærmen slet ikke. Hvis jeg i tændt tilstand (dvi-stik) skifter fra min nuværende skærm der kører 1680x1050 til den nye skærm kan jeg køre 1650x1050.

Er ved at gå ud af mit gode skind, så håber nogle kan hjælpe :)
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2008 - 16:08 #1
Kan de skærmkort på de PC'er du har prøvet, overhovedet levere den opløsning ?. Ellers får du jo aldrig den ønskede opløsning. En mulighed er at du går ind i skærmens egen menu, og ser på den frekvens og opløsning som sendes til din Skærm, og ser på hvad skærmkortet faktisk sender. Det kan du så sammenholde med hvad du har sat det til i din skærmopsætning i Vista.
Avatar billede balmisse Nybegynder
15. februar 2009 - 11:29 #2
Skærmen var defekt.