Avatar billede tjensen Nybegynder
17. juli 2008 - 15:25 Der er 7 kommentarer

Identifier med variabel.

Hej,

Er det ikke muligt at sætte en identifier via indholdet af en variabel? Altså noget i stil med:

    For i = 2 To UBound(Data, 1)
        ArrVar = "DebBel" & Data(i, 4)
        If Not IsArray(ArrVar) Then
            Dim ArrVar As String
            Cells(RW, 12) = ArrVar
            RW = RW + 1
        End If
    Next i

Dette giver en fejl, men kan ikke lige få den drejet rigtig.
Få fejlen Duplicate declaration in scope.

MVH Thomas
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. juli 2008 - 16:07 #1
Uden at være superskarp i VB, så er dit problem vist at du deklarerer ArrVar inde i din If, selvom du har brugt den inden da (hvilket gør at den allerede er blevet erklæret implicit).
Avatar billede tjensen Nybegynder
17. juli 2008 - 16:59 #2
ja, det lyder meget fornuftigt. Og kan jeg godt se den 'dumme-ide' ved.
Men ArrVar er jo skiftende.
Dette er jo heller ikke i orden:

    For i = 2 To UBound(Data, 1)
        If Not IsArray("DebBel" & Data(i, 4)) Then
            Dim "DebBel" & Data(i, 4) As String
        End If
    Next i
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. juli 2008 - 17:15 #3
Ah - nu tror jeg jeg har forstået hvad du ville.

Jeg ved ikke om/hvordan du kan gøre netop det, men måske du i stedet kunne bruge et array?
Avatar billede tjensen Nybegynder
17. juli 2008 - 17:25 #4
Åh, ja, så har jeg bare 3 dimisioner.. Det jeg helst ville uden om.
For der er satans meget der skal testes igennem for at jeg kan afgøre størrelsen af mit array inden. Men jeg må bide i det sure æble, hvis dette ikke kan lad sig gøre.

Hmm, ingen der har en løsning på denne?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2008 - 02:48 #5
Som jeg læser dit problem, saa har du brug for Collection objektet.
Avatar billede tjensen Nybegynder
31. juli 2008 - 10:11 #6
Jeg fik det løst med 3 dimisioner og 2 støtte arrays.
Tror gerne på Collection objekt kunne løse det. Men jeg er ikke lige så klar på at lærer endnu mere vba nu. Man skal kravle, før man kan gå ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 01:47 #7
Tid at få afsluttet her ?