Avatar billede sir_plexus Nybegynder
17. juli 2008 - 01:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk død.

Hey.
Jeg har en harddisk som ikke vil starte, jeg kan ikke se den i biosen, og når jeg sætter strøm til den, kan jeg høre at den spinder, så går den i stå. Det gør den et par gange, og så stopper den.
Hvad kan der være galt?
Jeg syntes jeg har prøvet alt!!!
Der ligger mange billeder som jeg ikke vil midste.

Hilsen
PleXus
Avatar billede rebecca Novice
17. juli 2008 - 02:01 #1
har du prøvet at slutte den til en anden pc, eller sætte den den sekundære hd istedet for som master
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
17. juli 2008 - 02:29 #2
Ja alt det har jeg prøvet. Jeg kan se den i enhedshåntering, men jeg kan ikke se den i diskhåndtering... Det er underligt.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2008 - 05:58 #3
Jeg ved godt at du vil protestere, men jeg ville nu forsøge med en live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html det sker rigtig ofte at den kan se diskens indhold selv om Windows ikke kan
Avatar billede peet-49 Novice
17. juli 2008 - 08:28 #4
Ser bios ikke disken, er det fordi, den er forkert jumpet eller defekt.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
17. juli 2008 - 09:25 #5
Hej Helge.
Du har det med at have ret, så jeg vil da lige prøve det, når jeg får tid.
Til peet-49. Jeg ved godt hvordan jumper virker og jeg har set efter sådanne fejl.
Det jeg leder efter er måske programmer som kan sparke liv i min harddisk. Jeg syntes folk skal læse mit spørgsmål før I giver et svar. Harddisken går i stå efter 5 sek. og kommer ikke igang igen...
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2008 - 09:33 #6
Hvis du kan finde en HD magen til, så prøv at skifte printpladen ud. Det kan jo være at det er der fejlen er.

:-)
Avatar billede ebea Ekspert
17. juli 2008 - 10:20 #7
Sir_plexus:  Som peet-49 skriver, så kan det ikke være korrekt at Bios ikke kan se din HD, men du kan godt se den i Enhedshåndtering ?. De 2 ting hænger ikke sammen, så én af tingene stemmer ikke.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. juli 2008 - 10:22 #8
Hvis den spinder op og går i stå så lyder det lidt som om at "armen" i selve harddisken er defekt. Tikker den?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2008 - 10:55 #9
Du er da velkommen til at lade din far smide den ind til mig hvis han kommer forbi en dag så skal jeg forsøge med lidt magi
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
17. juli 2008 - 13:31 #10
1. Nej den tikker ikke, så det er ikke armen,
2. Hæhæ, så du ved hvem jeg er Helgec :D Ja de er på ferie, men jeg prøver lige knoppix først. Er det kun det der kan bruges, eller kan jeg bruge alle versioner af Linux til det?

Jeg kommer først tilbage i nat, så jeg kan ikke svare før i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2008 - 07:25 #11
Hvad med lidt respons??
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
26. juli 2008 - 11:44 #12
Tjo, jeg har arbejdet dag og nat på det sidste, så jeg har ikke kigget på den.
Jeg skal nok skrive når jeg lige får tid, til at lege med den.
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. august 2008 - 14:36 #13
?
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
29. august 2008 - 15:01 #14
Jeg vil lade HegleC kigge på den (Hvis han stadig har tid og lyst), så indtil jeg har haft tid til at overbringe ham den er spørgsmålet åben.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
02. november 2011 - 09:57 #15
lukket