Avatar billede molleren2 Nybegynder
16. juli 2008 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Manglende lyd på min pc.

Hej eksperter.

Jeg har fået et problem meget pludseligt. Der kommer ingen lyd fra mine højttalere tilsluttet pc'en. Jeg har testet højttalerne på en anden pc, og de ser fungerer fint. I enhedshåndtering ser mit lydkort ud til at fungere fint. Jeg bruger et Sound Blaster Audigy. Jeg tænkte alligevel, at jeg ville prøve at genindstallere softwaren til mit lydkort for at se, om det kune afhjælpe problemet. Midt i installeringen dukkede en medelelsesboks op med besked om, at installationen ikke kunne fuldføres. Der blev refereret til "Error I-001"

Har nogen et bud på, hvad jeg skal gøre for at afhjælpe?

På forhånd tak.
17. juli 2008 - 00:36 #1
Bare en tanke;
Prøv at slukke for pc'en, tag strømmen fra, åben pc'en, og tag lydkortet ud, og sæt det i, igen.
Indimellem kan kortet godt ha rusket sig lidt fri, -det har jeg ihvertfald prøvet.
Avatar billede molleren2 Nybegynder
17. juli 2008 - 08:08 #2
Har jeg også prøvet. Uden held.
Avatar billede molleren2 Nybegynder
17. juli 2008 - 20:19 #3
Jeg har søgt på INSTALL.LOG efter råd fra Creatives egen hjemmeside og fandt følgende:

[Sound Blaster Audigy]
GUID={1B1DDAD2-C704-49F8-8FC2-18DAAD9A87C5}
Error=I-001 G:\Audio\SETUP\Version.ini not found.

Kan nogen hjælpe mig med at tyde det? Er det en Windows-fil, der mangler?
17. juli 2008 - 21:26 #4
Findes filen?
Prøv at installere drivere/intreface igen, ..-og på g-drevet.
Det kunne vel ikke være fordi du har fjernet g-drevet, eller andre drev, så drev-bogstaverne er byttet om?
Avatar billede molleren2 Nybegynder
17. juli 2008 - 21:33 #5
G-drevet et DVD-drev, som fungerer fint. Og nej, jeg har ikke fjernet noget. Og jeg kan ikke installere drivere. 45% igennem installationen stopper den og refererer til Error I-001
18. juli 2008 - 11:02 #6
Det kan være at den skal bruge den orginale driver-cd.