Avatar billede nemonic Nybegynder
16. juli 2008 - 14:51 Der er 4 kommentarer

Sluk for skærm igennem group policy

Hej,
Jeg er lidt på bar bund, men burde man ikke kunne bestemme hvor længe der går inden skærmen slukker under group policy.
Så alle brugernes skærme f.eks. slukker efter 10 min inaktivitet.

På forhånd tak.
Avatar billede nemonic Nybegynder
16. juli 2008 - 14:58 #1
Skal være en generel regl... så den går igen på alle brugerne.
Avatar billede alexmikk Nybegynder
17. juli 2008 - 23:18 #2
Hej nemonic,

Du afgører selv om den skal applies alle brugere i dit domæne eller enkelte grupper. Dette gøres ved brug af Security Filtering. Såfremt du stadig leder efter stedet dette aktiveres i en GPO findes det under

User Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Display > "Screen Saver" skal enables & "Screen Saver timeout" definer timeout værdien

Da dette normalt er en fælles politik gældende for alle vil det være oplagt at lave ændringen i Default Domain Policy'en.
Avatar billede alexmikk Nybegynder
17. juli 2008 - 23:19 #3
Jeg glemte at nævne at hvis du ønsker at ramme specifikke grupper ved brug af Security Filtering er det naturligvis ikke Default Domain Policy'en du skal bruge men derimod oprette en ny som du linker til dit domæne/ou.
Avatar billede kipkup Nybegynder
24. juli 2008 - 09:33 #4
Rent faktisk spurgte han efter en group policy der skulle slukke skærmen - og ikke vise screeensaver.

På mit gamle arbejde rodede jeg i en lignende løsning, var igennem muligheden med EZ group policy noget.

Endte dog med et simpelt script der gjorde noget ved opstart - samt ændrede standard instillingerne allerede ved installation af klienterne.

Men tror dog der findes en noget smartere løsning nu.

Se nedenstående:
http://forums.technet.microsoft.com/en-US/winserverGP/thread/acc9fe27-41df-4360-bcc7-d92549158f5b/
Sidste kommentar virker meget fornuftig.
Ellers er der løsningen med et script, hvis det bliver den du vælger så skriv lige, så har jeg sikkert lidt dokumentation på det setup jeg lavede dengang (somewhere).