Avatar billede g41384 Nybegynder
16. juli 2008 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datavalidering af CPR-nr.

Hej Alle

Det undgåelige spørgsmål...

Jeg er ved at lave et dataark, som skal sendes ud forskellige firmaer. Jeg vil gerne lave datavalidering, så indtastningen bliver korrekt.

Det må ikke være macrokodning, da vores spamfilter ikke accepter tilsendet ark med macroer.

Folk skal indtaste CPR-nr.

Det ønske er at...
Lave et modulus11 check af cpr-nr vha brugerdefineret formel i datavalidering.
Eller modulus11 check på anden vis?

Er der nogen, som kan løse dette?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. juli 2008 - 13:37 #1
Modulus-11 checket kan ikke længere bruges, så jeg ville droppe den del:

http://cpr.dk/cpr/site.aspx?p=23&t=ForsideVisartikel&Articleid=4347
Avatar billede g41384 Nybegynder
16. juli 2008 - 13:42 #2
Det er jo rigtigt, men jeg havde forstået at det først ville få betydning fra 2036.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. juli 2008 - 13:50 #3
Det der er med 2036 er at efter det tidspunkt bruger man nogle lidt andre løbenumre. Det gør at man (endnu) faktisk også kan se hvilket århundrede en person er født i, blot ved at kigge på CPR-nummeret.

I sidste ende, så ændrer det selvfølgelig ikke på at du ikke kan bruge det check alligevel, så læg du et svar og tag pointene tilbage *-)
Avatar billede g41384 Nybegynder
16. juli 2008 - 14:02 #4
Jep. Tak for oplysningen