Avatar billede keenkbh Nybegynder
16. juli 2008 - 09:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP crasher

Hej eksperter,

Min pc med Windows XP Pro med sp3 opfører sig underligt.

Når jeg har ladet den stå lidt og passe sig selv, så går den bare i stå. Skærmbilledet fryser bare. Jeg kan sagtens bevæge musen rundt, men ikke klikke på noget.

Nogen der har et forslag til hvad der er galt?
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 09:19 #1
Tryk på en tast et par gange, se om ikke den vågner igen.
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 09:19 #2
Det er tastaturet, du trykker på.
Avatar billede epep Nybegynder
16. juli 2008 - 10:11 #3
Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar – ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer. Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juli 2008 - 13:45 #4
Hvad med at starte med en    chkdsk /f/r  Klik start Denne komputer,H klik på C: drevet vælg egenskaber, derefter funktioner, så undersøg nu, 2 flueben i firkanterne, og klik start derefter Ja og så genstarter du bare dyret, og rører ikke noget før den er færdig, kan tage en ½ time.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
16. juli 2008 - 22:31 #5
Der er ikke noget af det I har foreslået, som har hjulpet - desværre...

Jeg tror jeg vil prøve med en formatering, og hvis det ikke hjælper, må det være et hardwareproblem.
Avatar billede peet-49 Novice
17. juli 2008 - 08:29 #6
Prøv en anden ramblok.
Avatar billede epep Nybegynder
17. juli 2008 - 20:13 #7
Computeren kan være blevet for varm, det kan måske også hjælpe at rense computeren indvendig for støv.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
17. juli 2008 - 22:21 #8
Computeren er ren indvendig.

Jeg har kørt MemTest+ og den registrerede en del fejl på mine RAM, så dem må jeg hellere få returneret.

Så peet-49 smid et svar...

epep og silbidor - tak for input.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
30. september 2008 - 14:45 #9
Hvis der ikke er nogen der vil have pointene, tager jeg dem selv tilbage...
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 15:50 #10
Hvis man ingen mail får fra eksperten, så kan det være lidt svært at lægge et svar.