Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 21:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Zepto - Mythos

Hej

Overvejer at købe en Zepto Mythos A15 Power til 9.000 kr.
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=741&notebookid=1081

Vil gerne høre evt. kommentare / faldgrupper. Er det godt eller skidt?

Skal bruges til alt!
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. juli 2008 - 21:27 #1
Vil anbefale en 7200 o/min harddisk.. Ellers er ser det fint ud.. De kommer med en 17" model til august, hvis det var noget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2008 - 22:50 #2
Konfig er ok - du vil ikke kune mærke forskel på 5400 og 7200 med mindre vi snakker video/billed redigering.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 23:13 #3
17" skærm er/bliver ikke aktuelt.
Komponenter og konfig mener jeg også skulle være okay. Det er mere mærket Zepto, jeg mangler godt/skidt omkring.
Endvidere tror jeg, jeg ville kunne finde en Asus eller andet mærke med samme indhold til lidt billigere penge (uden at være helt sikker).
Og nu vi er igang.. OS. Vista er vel klart at foretrække på sådan en maskine ik'? Ikke XP vel?
Avatar billede woller Nybegynder
16. juli 2008 - 11:02 #4
Zepto er et ganske fint mærke men du skal huske at få en forsikring med ellers bliver du bare træt af det hvis din comp går i stykker.  hold dig fra Asus, Acer, HP og lign, de er billige men det er noget lort.. jeg har en del med laptops at gøre og jeg har haft rigtig mange problemer med mange billige mærker, jeg oplevede på et tidspunkt en acer ferarri hvor uret begyndte at lagge :S
Avatar billede woller Nybegynder
16. juli 2008 - 11:03 #5
btw du skal have vista hvis du vil udnytte mere end 3 GB ram
Avatar billede fbisen Nybegynder
16. juli 2008 - 11:05 #6
Til spørgsmålet omkring Vista <> XP, tror jeg det handler meget om sin egen mening.

Jeg ville personligt vælge XP frem for Vista, men jeg mener ikke alle maskiner kan køre XP længere, ret mig hvis jeg tager fejl. Vista kræver mange resourcer, som man egentlig ikke får noget ud af, andet end fancy grafik. Jeg ser ingen grund til at vælge Vista frem for XP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2008 - 17:17 #7
"hold dig fra Asus, Acer, HP og lign, de er billige men det er noget lort.."
Det er kun Acer der er lort her...

Har også en hel del med laptops at gøre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2008 - 17:18 #8
P.s. den med billig kan tages med et gran salt...
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2008 - 17:20 #9
Mange tak for alle jeres svar. Jeg holder lige tråden åben lidt endnu..

Er det ikke et problem med XP til SATA harddiske også?? Synes da jeg har bøvlet en del med det..
Avatar billede woller Nybegynder
16. juli 2008 - 19:31 #10
@john min erfaring fortæller mig bare noget andet.. jeg har gået på en it efterskole(alle har en bærbar som bruges i undervisningen) det sidste år og jeg har bøvlet med lidt over halvdelen af de hp computere der var på skolen. Asus klarede sig bedre men det var stadigvæk ikke særligt godt i forhold til IBM eller Dell...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2008 - 20:21 #11
Der bliver vi så ikke enige :)
Avatar billede thorus Nybegynder
23. juli 2008 - 19:29 #12
Har brugt en Zepto bærbar (6314w) de sidste 2 år, erhverv + til privat brug, har NULL problemer med den, virker perfekt og stabil. skal have den nye Mythos pga. jeg vil køre Crysis og FarCry2 i højre opløsning end hvad 6314w kan klare. dvs. har kun positiv erfaring med Zepto, flere jeg kender har også købt Zepto og været glad for den. det eneste jeg savner er en lækker clean bærbar taske.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2008 - 00:19 #13
Det med tasken er der jo råd for ;)
/Dem der følger med div. notbooks er skod helt uden beskyttelse m.m./
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2008 - 14:17 #14
Nu har jeg bestilt følgende:

Zepto Mythos A15
Intel Core2 Duo P7350 – 2,00Ghz 1066Mhz FSB 3MB Cache – 25Watts
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
2 GB (1x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
200GB 7200rpm SATA Harddisk
Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit
DVD-RW / CD-RW SATA
6Cell Mythos/Anthea white
Windows XP home SP2

Ram bliver så skiftet og opgraderet om ca 3 år.. Mener ikke at jeg har brug for flere lige pt.

Kommentare er meget velkomne. Og tak for jeres hjælp.

Bare smid svar, dem der vil dele point..
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2008 - 19:20 #15
Blot til info..

Jeg skulle ha' fået min Zepto leveret i denne uge, men har nu fået mail om, at jeg tidligst modtager den om 4 uger.. (Så har jeg så ventet i 7 uger!)

Er nogen interesseret i yderligere info, når computeren kommer (godt/skidt)??
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2008 - 20:13 #16
Selvfølgelig :)
Avatar billede thorus Nybegynder
17. august 2008 - 20:21 #17
Køber mig en Mythos til okt. når de har dokingstation support, bliver rigtig godt, efter min mening den bedste, flotteste, og mest kraftfuldte maskine på markede pt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2008 - 20:56 #18
Ja nu, men absolut ikke sikkert om 2 mdr :)
Avatar billede finnich Nybegynder
10. september 2008 - 20:47 #19
Hej!

Håber det er i orden jeg skriver her. Har lige modtaget min Mythos. Men synes den larmer forfærdeligt fra blæseren. Er det nogle har hørt noget om den skulle eller ved om der kan gøres noget ved?

Mvh
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2008 - 21:30 #20
finnich - opret eget spørgsmål :)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 23:48 #21
Så får i lige en opdatering på Zepto Mythos A15:

Jeg modtog den, som de havde lovet mig midt i september.

Emballering var perfekt gennemtænkt.. Der var ingen tydelige signaler på pakken om at her var en lækker bærbar computer fra Zepto. Altså mindre chance for tyveri. Kassen var overordentlig godt fodret med tilpasset bobleplast, så der var vist ingen chance for at den skulle lide overlast pga. fragt. Det var jeg egentlig ret godt tilfreds med.

Nå, men da jeg så havde fået læst installations-vejledningen fra Zepto omkring installation af XP på en SATA harddisk godt igennem, var det en smal sag lige at ændre i bios og få installeret OS.
Derefter alle driverne, - som heller ikke gav nogle problemer.

Ja, og for at gøre en kort historie lang, så har den faktisk kørt upåklageligt lige siden.
Jeg har ingen problemer haft på nogen som helst måde. Og jeg er på ingen måder generet af støj fra blæseren, som 'finnich' snakker om.
Kort sagt, jeg er rigtig godt tilfreds, og har intet at beklage mig over. :-))

Dog vil jeg gøre opmærksom på, at man lige skal tænke 2 gange inden man beslutter sig for at en hvid bærbar er sagen. Den bliver beskidt! Og man kan godt se, at touch-pad'en er ved at være godt brugt efterhånden.

Rigtigt godt nytår til alle på Eksperten!