Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 16:32 Der er 14 kommentarer

idiot spørgsmål

hej jeg ved godt jeg spørger dumt på en måde men er groet lidt fast i en idiotisk problematik.

har købt en bærbar: HP pavillion dv serien 300 GB, intel core 2 duo cpu, T8100, 2, 10 Ghz. 3070 MB, 32 Bit. 17 tommer skærm. dvd, etc brænder , blooetooth og blueray afspiller. (vista...)

er denne bærbare en god maskine ? har givet 10.000 for den og gider ikke en maskine jeg får bøvl med. skal bruge til text, hp og lidt grafik samt lidt video red. internet osv.har kigger mig omkring og er lidt forvirret. kan også se man kan  få en lign. stationær MAC med 20 tommer skærm for det samme....gode råd ønskes...helst hurtigt da hvis jeg skal returnere denne skal ske idag. jeg er lidt dum lige nu. håber nogen kan råde mig ud af min dumhed.

mvh shan
Avatar billede sleeper Nybegynder
15. juli 2008 - 16:46 #1
Bærbar koster altid næsten dobbelt så meget som en stationær.

Spørgsmålet er hvad du ønsker, og om du vil ofre det mere som en bærbar koster.
Grunden til at den bærbare du henviser til er så dyr, er at der er blueray afspiller i, de koster en formue.

Du vil kunne få en noget bedre pc, hvis du kan undvære blueray.

Blot for at sammenligne vil du kunne købe en Dell med 20 tommer skærm med samme specs. som din bærbar dog uden blueray til max 6000 kr
Avatar billede sleeper Nybegynder
15. juli 2008 - 16:51 #2
Beklager jeg fik sagt for meget.
Du kan ikke købe en Dell med så dårlig en processor

Du kan dog få en med en 2,8 C2d processor og 500 gb harddisk, 20 " skærm til 6000,-
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=DRS53004&l=da&oc=D075021&rbc=D075021&s=dhs
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 16:51 #3
tak for svaret. ja jeg ved ikke rigt9gt. jeg har en gammel stationær som jeg beholder til at være lidt lager agtig men jeg synes det er rart at jeg kan bevæge mig omkring i huset osv tage den med selvom det ikke er meget, jeg er ldut bøvlet indrettet fordi jeg vil have ordentlig kvalitet. gammel tekniker (tv) og kender mig selv godt nok til at vide jeg bliver tosset hvis jeg skal sidde og rode med noget der ikke funker. købte et 32 tommer lcd skærms tv for 5000 og endte med at bytte det til et 42 tommers plasma tv...for 10.000 (LG nyeste)--derfor er jeg nok en speget sild på den led at jeg ikke gider "nøjes" længere...dog vil jeg heller ikke snyde mig selv. blueray...hmmm lige p.t. er det altså intet must. filmene er jo p...dyre. hmmm....noget link til den dell og er hp ikke bedre ? link eller navn på maSKINE..?
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 16:53 #4
HOV...sorry krydsede lige dit svar....nogen rigtige butikker jeg kan købe den i ?  den her er k'bt elgigangten...sig mig betaler jeg 4000 kr for en blueray ??
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 17:01 #5
nå jeg må ud af døren nu...men...kan du lave det som et svar så jeg kan give dig points ?
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 17:02 #6
kan ikke se om det er en bærbar eller stationær, den dell
Avatar billede hojben Novice
15. juli 2008 - 19:45 #7
psst der er ellers et fint billede ude til højre og den sælges med seperat skærm så mon ik det er en stationær? ;o)
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 22:57 #8
ja men det er jo nemlig det, at jeg er ved at blive lidt gammel og dum:-) Men det var en bærbar jeg var ude efter jo.....! nå men jeg returnerede den....:-)
Avatar billede Shannon Novice
15. juli 2008 - 23:23 #9
ved ikke om man "må" det her, men sleeper kan du give et bud på en super god bærbar der ikke går død og kan bruges til noget redigering video? vil jo gerne give mine points. knus
Avatar billede sleeper Nybegynder
16. juli 2008 - 07:33 #10
Computere er en smagssag.
Jeg ville til hver tid, foretrække dell fremfor HP's discount modeller, hvorimod hvis du vælger HP Buisness så er det bedre kvalitet end Dell men også 20 % dyrere.

Hvis du skal have en topklasse, holdbar pc så vælg følgende.
Dell
HP Buisness
IMB / Lenovo (FØJ!!! personlig mening)

Der er efter min mening, de mest holdbare pcer på marked.

Skal jeg prøve at sammensætte den pc, af ovennævnte tre hvor jeg syntes du får mest for pengene.
Hvilken skærmstørrelse foretrækker du?? Dell har deres XPS serie, på 20" mener jeg.
Avatar billede Shannon Novice
16. juli 2008 - 16:39 #11
Hej Sleeper, jep I know...smag er noget underlix noget. Du må meget gerne strikke noget sammen, men helst hvor man kan gå ned i en butik og se eller købe den, fordi handel over nettet er ikke lige mig og så er der ingen garanti og den slags. Skærmstrørrelse, ja men ikke under 17, meget gerne over, men det skal være en bærbar...så den skal jo også kunne bæres. Ved HP har den der HPX serie, men de er lidt for tunge synes jeg. Lenovo bryder jeg mig ikke om....lige før det er navnet der gør det alene (haha) og Dell ? ja måske. HP buisiness synes jeg er for dyre. De er de eneste maskiner der kan nedgraderes til XP af HPs men til gengæld betaler man vist primært for supporten når an køber en buisiness HP.
Avatar billede sleeper Nybegynder
16. juli 2008 - 16:54 #12
Hvis du skal i en butik, vil jeg anbefale dig, at tage en tur forbi de lokale edb forretninger, jeg ville personlig aldrig gå i Bilka og købe en pc hos en eller anden ekspedient, som ikke har forstand på det.

Der er samme garanti på internet køb, forskellen er at du skal sende den retur ved eventuelle problemer, i stedet for at gå i bilka og så i kø en time, for igen at komme til at tale med en ekspedient, som ikke har forstand på det.
Avatar billede Shannon Novice
16. juli 2008 - 17:09 #13
ja men køber jeg en dyr maskine, så tegner jeg en forsikring udover det, som gør de skal give een en maskine hvis den skal til rep. eller en ny hvis jeg spilder kærnemælk i den....;-)

men, jeg har jo været i de lokale, det var dér jeg endte op med en HP til 10.000 kr ....!...nå tænkte bare hvis du kunne give et bud ville det være fint. jeg kan godt selv "tænke" på trods af det måske ikke lyder sådan:-) Knus shanx
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. juli 2008 - 13:18 #14
Jeg er så forelsket i Dell, så jeg vil ikke anbefale andet.