Avatar billede zhark Nybegynder
22. juni 2001 - 16:14 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Photoshop 5,5

Meget nemt... hvis man kan! Men altså - jeg kan ikke finde et filter (eller andet) der laver tern, om de lige er sådan er ligemeget: http://www.friserverplads.dk/zhark/tern.jpg
Bare det er \"rene\" tern!
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 16:22 #1
Du opretter et nyt billed og laver så en firkant i det. Det billed definerer du som et Pattern og opretter så et nyt billed, og vælger Edit->Fill og Pattern i Use.

Vupti - så er den hjemme.
Avatar billede zeusmedia Nybegynder
22. juni 2001 - 16:23 #2
Der findes ikke et filter, men en anden ret nem metode:

- Lav et nyt billede på f.eks. 3x3 pixels med gennemsigtig baggrund
- Vælg en farve til dine streger
- Tegn med blyanten (1 pixel tykkelse) en streg halvvejs rundt i billedet (f.eks. højre side og toppen.
- Tryk Ctrl+A for at vælge alt i billedet
- Fra menuen \"Edit\" vælger du nu \"Define pattern\"
- Gå tilbage til dit andet billede, lav et nyt lag og vælg \"Fill\" fra menuen \"Edit\"
- I feltet \"Contents\" vælger du \"Pattern\" og trykker OK.

//zeusmedia
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 16:26 #3
http://www.phong.com/tutorials/wiresphere/
Der har du grundprincippet
Avatar billede zhark Nybegynder
22. juni 2001 - 16:40 #4
OK - Jeg har noget at arbejde med, tak for vejledningen til jer begge
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 16:42 #5
Det var så lidt - tak for point.