Avatar billede agertoft Nybegynder
15. juli 2008 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Web application settings - design pattern

Jeg er ved at lave et site, som indeholder en del application settings. Det kunne fx være en kontakt-email adresse eller en gebyr-pris på et produkt eller ydelse. Disse ting skal ændres fra en backend. Sitet kører med MSSQL2005.

Jeg har set dette blive lavet før ved at gemme en setting i en tabel. Man kunne fx have en tabel som hed "Settings" og deri have "Name", "Value" og "NameCode" i. Således ville man trække "NameCode" ud af denne tabel, når man requester en bestemt værdi og på denne måde gemme sitets settings i denne tabel.

Men er det den mest korrekte måde at gøre det på? Eller findes der et smartere design pattern?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2008 - 04:02 #1
Den løsning er ganske udmærket. Database giver langt bedre muligheder for at opdatere
end en config fil.

Husk at cache disse config oplysninger, så du ikke rammer databasen hver gang du skal
bruge noget info.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2008 - 22:45 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 03:03 #3
?
Avatar billede agertoft Nybegynder
01. september 2008 - 01:20 #4
Beklager - jeg har været på ferie. Tak for hjælpen :)