Avatar billede mikevds Nybegynder
14. juli 2008 - 14:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Resize af image i batch

Hey alle

Jeg har en masse billeder (1000+) der skal op på en hjemmeside.
Kravene er at de max må være 500*500 pixel.

Jeg har fundet et program det kan resize billeder i batch (mange af gangen) men desværre resizer den kun på den ene led.
Altså får jeg en masse billeder der er f.eks 500*350, 500*425, 500*275 men også en masse billeder der er 750*500, 550*500, 620*500 osv.

Er der nogen der kan hjælpe mig med en løsning så alle billeder bliver MAX 500 pixel på den største led.

Skal også lige nævnes at jeg har Photoshop CS3 og har rodet med automate funktionen, men måske gør jeg noget forkert.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. juli 2008 - 14:49 #1
Irfanview kan det så vidt jeg husker.
Avatar billede mikevds Nybegynder
14. juli 2008 - 14:56 #2
HA jeg havde faktisk Irfanview installeret på forhånd men troede ikke den kunne dette. Jeg har nu rodet rundt i Irfanview og jo ganske rigtig er der en MEGET god funktion til netop det jeg skal.

Desuden har jeg også fundet ud af at der er en lignende funktion i Photoshop CS3. Funktionen hedder "Image processor" og findes under
File->Scripts
14. juli 2008 - 16:20 #3