Avatar billede larsbrink Nybegynder
14. juli 2008 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette værdi i en celle når anden celleværdi ændres (Excel 2007)

Jeg vil gerne sikre mig at en rulle liste har de korrekte mulige værdier og da den er baseret på et valg i en tidligere rulleliste vil jeg slette den valgte værdi i nummer 2 når (hvis) værdien i nummer 1 ændres.

Helt simpelt: Kan jeg slette en værdi i en celle baseret på at en anden celle ændres? (og ikke mindst hvordan?)
Avatar billede excelent Ekspert
14. juli 2008 - 19:13 #1
Lidt flere fakta
Avatar billede larsbrink Nybegynder
14. juli 2008 - 20:03 #2
Helt simpelt:
"A1" har tallet 1
"B1" har tallet 2

Jeg ændre "A1" til tallet 2 og vil gerne have "B1"s 2 tal slettet således der skal indsættes et nyt tal.

Jeg vil lave ændringerne med nogle 'rullelister' via datavalidering, men det burde være lige meget i forhold mit mål.
Avatar billede excelent Ekspert
14. juli 2008 - 20:16 #3
ikke uden VBA - denne sletter B1 hvis der ændres i A1
Indsæt i arkets kodemodul

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("B1") = ""
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
16. juli 2008 - 18:18 #4
hvordan går det ?
Avatar billede larsbrink Nybegynder
16. juli 2008 - 18:45 #5
Jeg har ikke fået prøvet det, men jeg stoler da på du har testet det og det virker :-)
Avatar billede larsbrink Nybegynder
30. juli 2008 - 15:00 #6
Det virker jo bare.

Jeg skal lave det på 20 celler under hinnanden. Skal jeg så kompiere koden 20 gange og rette cellereferencerne eller kan jeg gøre noget smart?

Rettes F8 slettes G8
Rettes F9 slettes G9
...
Rettes F27 slettes G27
Avatar billede excelent Ekspert
01. august 2008 - 09:40 #7
Har lige fået min mail op at køre igen, kikker på det senere
Avatar billede larsbrink Nybegynder
01. august 2008 - 09:45 #8
Der er points for svar her: http://www.eksperten.dk/spm/840086