Avatar billede sowiho Nybegynder
14. juli 2008 - 13:21 Der er 5 kommentarer

databasen kan ikke lave ae oe aa

Hvordan får jeg ÆØÅ ud fra databasen istedet for firkanter?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. juli 2008 - 13:25 #1
Du har rod i dine tegnsæt - det er der problemet ligger.

Jeg gætter på du bruger UTF-8, i så fald bør du køre mysql_query("SET NAMES utf8"); umiddelbart efter du opretter forbindelsen til din database.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
14. juli 2008 - 13:56 #2
Eller bare ændre tegnsættet i din database til utf8 :)
Avatar billede sowiho Nybegynder
14. juli 2008 - 17:57 #3
når jeg kigger i databasen står det med æøå men på hjemmesiden er der firkanter. databasens tegnset er utf8 og jeg har sat MySQL forbindelses-sammenkøring til utf8 danish..

jeg har gjort således nu:
include("connect_database.php");
mysql_query("SET NAMES utf8");

men det hjælper heller ikke.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
14. juli 2008 - 20:10 #4
Prøv at gem en værdi med æøå i databasen med php'en, altså ikke skrive det direkte ind i databasen... prøv så at se om dette også viser firkanter på din side.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
14. juli 2008 - 20:11 #5
Du skal også gemme dine php-filer som utf8-encoding før det vises korrekt ..