Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 12:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

pc camera driver Meget Svær

Har købt et webcam via qxl  men driveren fulgte ikke med, der står intet på selve cam'et.. men har fundet ud af at det er et der er købt via macca

http://www.macca.dk/Auction.aspx?aid=829088

producenten  er  her

http://www.crastal.cn/en/product_detail.asp?id=994

på producentens sie under download ligger der nogle drivere, ingen af dem passer til det her
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2008 - 13:13 #1
Ham der har solgt kameraet må kunne hjælpe ellers har han fortjent dårlig karakter.
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 13:20 #2
der stod ikke at der fulgte det med, så kan ik gi hende dårlig karakter..

regnede ik med at det ville være så svært at finde frem til det..
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 13:21 #3
men regnede nu ikke med det var sådan noget kinesisk skidt
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. juli 2008 - 14:10 #4
den ligner MEGET denne logitech cam (som jeg tilfældigvis selv har):
http://www.logitech.com/index.cfm/435/269&cl=dk,da

Jeg tror det er en OEM version af QuickCam Pro 4000.
Prøv se om du kan få det til at funke med logitech drivere.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. juli 2008 - 14:14 #5
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 15:01 #6
logitech driverne duer ikke
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. juli 2008 - 15:22 #7
i det link til auktionen står der nedest -
Webcam
USB 1.1 tilslutning
350K pixels
Software medfølger <------ har du ikke fået noget overhovedet?? ...
og fra producentens side de 350K divere... hvordan installere du dem? .. prøver du at finde dem manuelt eller lade du windows finde dem??..
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 16:03 #8
det er ikek på den aktion side det er købt.. jeg købte via qxl  og der stod der ik at software medfølger .. jeg installerede manuelt fra deres side  og genstartede  for at være sikker
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. juli 2008 - 16:22 #9
prøv lige om det her er det du skal bruge...
klik her:
http://cgi.ebay.com/New-1.3MP-USB-PC%2FLaptop-Sphere-Webcam-InBuilt-MIC-CR306_W0QQitemZ290245527195QQcmdZViewItem?IMSfp=TL0807131242r38303

Scroll ned til ca midt på siden hvor der står BOX CONTENT .. der er der et link som ser sådan ud:
--> 1300000 Pixels Software
klik på det link og download softwaren.. se om det er den rigtige...
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 18:30 #10
nej heller ikke den.  øv troede ellers den her virkede for det cam de viser ligner nøjagtig det her
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. juli 2008 - 22:45 #11
er du sikker på at gør det rigtigt?? ... dette må være den driver du skal bruge... det er den eneste som hedder CR306 som bør være det cam du har købt...
Avatar billede katie26 Nybegynder
14. juli 2008 - 23:16 #12
er 100% sikker.. pakker først filen  ud fra rar.. går ind i mappen finder setup filen..    kilkker fortsæt alligevel når den komemr med advarslen  om at den måske ik passer til windows elelr hvad det nu er der skrives... efter install  er komplete    genstarter kigger  jeg inde i  enhedshåndteringen  om det gule spørgsmål er væk..  er det ik .. så har så genstartet for at se om dt så var væk der bagefter...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2008 - 08:20 #13
Så er det jo fordi du fortsat har kameraet tilsluttet... - du skal først tilslutte kameraet, når driveren ER installeret.

Så skal du ind til "det gule tegn" og geninstallere driveren for denne enhed - så vil det sikkert virke.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
15. juli 2008 - 09:44 #14
Det er vel ikke en 64  bit Windows du har??... og prøv lige en ting til, det fil når du unpacker er der usbvm305.inf fil, prøv at klik på det gule udråbstegn og update drver, men vælg 'i will choose the driver' og klik senere på have a disk - prøv at pege på det inf fil.
Avatar billede katie26 Nybegynder
15. juli 2008 - 10:34 #15
nej er ikke 64 bit  har testet både den måde du siger og den måde ole madsen siger. kan bare ik forstå at der er så stor forskel  på den driver når det er det samme cam, den eneste forskel er bare at det cam er med microfon.. er der ik ved den her..
ved ik om jeg ik bare skal smide det skrammel i skraldespanden ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2008 - 10:58 #16
Det var da et forslag :-)

Prøv at tage kameraet fra, installere driveren, og så sætte kameraet til på en helt anden USB port.

Når først du har haft kameraet til på én port, og driveren ikke har været tilgængelig, er den låst (indtil du geninstallerer driveren for den pågældende enhed). Og jeg har en gang imellem set at der har været gået noget galt, så enheden kun vil genkendes igen på en ny USB port.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
15. juli 2008 - 11:50 #17
ole_madsen har ret, det sker en gang imellem at det hjælper at skifte USB port, men ellers smid det lort ud og køb noget som du har driveren på :), den kan jo ikke har kostet dig så meget. Tror den har været dyrre i al det tid du (og vi) har brugt på at finde driver.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
15. juli 2008 - 11:55 #18
P.S. .. eller kan du være ond og ligeg den tilbage til auktion :o) ... mon ikke den første ejer har smidt den på auktion af samme grund :o)
Avatar billede katie26 Nybegynder
15. juli 2008 - 18:44 #19
vil geren gi dig pointene alligevel fordi du har forsøgt så meget med at hjælpe. hvordan skal jeg gøre så?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
15. juli 2008 - 21:25 #20
det er fint, behold dem bare. Smid selv et svar og accepter.
Avatar billede katie26 Nybegynder
15. juli 2008 - 21:46 #21
oki, mange tak. du er en venlig mand :)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
15. juli 2008 - 23:04 #22
:o)