Avatar billede tekker Nybegynder
13. juli 2008 - 18:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hardware fejl måske?

Hej inden jeg går ud og køber en ny pcer vil jeg lige høre efter om jeg ikke har ret i at der er en hardware fejl på min pcer. Den genstarter konstant især hvis den skal arbejde en smule så er det sikker den går ned, det kan også ske bare når jeg skal logge på win xp. nogle gange fryser den også bare, jeg er ved at være godt træt af det nu, jeg har prøvet alt tror jeg, men fejlen den kommer med når jeg går ind i logbogen er.

Kilde: System error
Kategori (102)
Hændelses-id 1003
type fejl
fejlkode 0000009c, parameter 1 0000002, parameter 2 8054d570, parameter 3 b6000000, parameter 4 0002017a

men den hændelse der kommer lige før den fejl er

kilde: service control manager
kilde: ingen
Hændelses-id 7036

Tjenesten Pml Driver HPZ12 skiftede tilstand til stoppet.

og det er hver gang den går ned den fejl kommer og at den hændelse kommer lige før.

Jeg er ved at tro den er en hardware fejl, men vil bare lige være sikker
Avatar billede allanfo Praktikant
13. juli 2008 - 19:46 #1
Prøv at kontrollere din CPU-blæser - er den groet helt til i støv, så er det sikkert varme, der er problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2008 - 19:52 #2
Laver den samme trick på en frisk windows installation?
Det er det en forhandler vil gøre som det første!
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
13. juli 2008 - 20:02 #3
Som de andre siger, så vent lige med at investere i en ny..
Check evt. din cpu temperatur, i BIOS, og post den her.
Alternaivt, så prøv, hvis du har mulighed for det, at skifte din/dine ramklodser, og se om det afhjælper problemet.
Det var muligvis nemmere end en reinstallation af Windows...
Avatar billede tekker Nybegynder
13. juli 2008 - 20:23 #4
Jeg har kontrolleret blæseren på CPU den er ren, jeg troede gså det kunne være varmen men den er 42 gr. det syntes jeg ikke lyder af meget, jeg har prøvet at formattere HD og ligge en ny indstallation ind af win xp og uden held, jeg har også købt en ny ramblok, det hjalp heller ikke.
Avatar billede tekker Nybegynder
13. juli 2008 - 20:41 #5
Jeg har tænkt på om det kan være spændingen til computeren, om det vil give udslag på den måde?
Avatar billede tekker Nybegynder
13. juli 2008 - 21:30 #6
Jeg vil kikke her igen i morgen
Avatar billede tekker Nybegynder
10. februar 2009 - 16:08 #7
ups

jeg havde da hvis glemt at lukke det her spørgsmål, det må i undskylde, men det endte med jeg købte en ny og det kører bare, men ellers ta for de gode råd..
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
10. februar 2009 - 17:26 #8
Hejsa
Det er hvad der sker:-)

Tak for points:-)

Har/havde du forresten en HP-printer installeret?
Tror det kunne være en fejl i den forbindelse.

Lyhne1