Avatar billede studsgaard Nybegynder
13. juli 2008 - 00:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

9-pin på motherboard til VGA

Jeg har for nylig købt en Fujitsu Siemens Scaleo 1900 Windows Home Server.

Jeg kunne dog godt tænke mig en VGA udgang på maskinen.

På motherboardet sidder der en 9-pin udgang. Så vidt jeg kan læse mig frem til er dette en VGA udgang, som bare ikke er forbundet til bagpladen.

Der der nogle der kan oplyse mig om, hvor jeg kan købe et kabel som kan forbindelses til 9-pins og ender i et almindeligt VGA stik (Hun).
Avatar billede simlau Nybegynder
13. juli 2008 - 01:09 #1
Syntes det er mærkeligt at der er en 9 pin's udgang..

Der er 15 i et normalt VGA stik, hvor 2 bliver brugt til jord og en bliver ikke brugt. Men så er er stadigt lidt vej ned til de 9.

Kan du tage et billede af det?

Evt. finde navnet på det bundkort?

Du skal nok regne med du skal igang med loddekolbe hvis det skal lykkes. :)

Hilsen Simlau
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 10:37 #2
En 9 pins forbindelse på et Motherboard, er en Seriel udgang, og ikke en VGA udgang, som har 15 ben som Simlau også skriver. Og det er ganske normalt på disse typer PC'er, at der er én fast Seriel ud på bagsiden, og så den du kan se på Motherboardet som ekstra option (Com2).
Avatar billede simlau Nybegynder
13. juli 2008 - 11:36 #3
Jeg har læst lidt mere på det.. Det er muligt at de har spartet de sidste 6 pins væk.

http://www.gamesx.com/hwb/ca_9to15VGA.html

Men kan du ikke tage et billede så det er muligt at se hvad der står på bundkortet og se hvordan de pins sidder.

Hilsen simlau
Avatar billede studsgaard Nybegynder
13. juli 2008 - 13:46 #4
Ser ud til at i har ret. De 9-pin er en serial port. Den kan benyttes til at lave instillinger i BIOS. Men kan ikke give video i boot fasen, som er det jeg ønsker.
http://forums.microsoft.com/WindowsHomeServer/ShowPost.aspx?PostID=2950880&SiteID=50

Så spørgsmålet går nu på om der eksistere et PCIE x1 grafikkort. Det må ikke være ret stort og skal have udgangsport som kan flyttes eller forlænges til montering i kabinettet.
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 14:32 #5
Kan du ikke afslutte ét spørgsmål af gangen ?. Så kan du jo starte et nyt, nu hvor du har fået svar på dit spørgsmål.
Avatar billede studsgaard Nybegynder
13. juli 2008 - 19:07 #6
>Ebea.
Jeg kan ikke forstå det skulle være nødvendigt at starte et nyt spørgsmål. Jeg har stadig ikke fundet en virkbare løsning som giver mig VGA udgang på Scaleo 1900.

Scaleo 1900 har en PCIE 1x port.
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 19:15 #7
Jo; du fik jo svar på det spørgsmål du stillede. Ellers kan historien jo fortsætte i al evighed. Og så falder det med pointgivning for hjælp, jo helt til jorden.
Avatar billede studsgaard Nybegynder
13. juli 2008 - 22:43 #8
Fint.

Ebea får sine eftertragtede points og jeg vil forsætte min søgning efter fornuftige svar andre steder.
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 23:20 #9
Studsgaard. Du spurgte om en VGA udgang fra dit Bundkort med 9 Ben, men en sådan findes ikke, og dermed er der heller ikke mulighed for at købe et sådan kabel. Dette har du jo også konstateret, ved din kommentar, lidt oppe i denne tråd. Så dette er ikke for at være uhøflig eller andet, men dit første spørgsmål er så afsluttet.
Nu vil du så gerne finde et Grafikkort som kan bruges, og det er det jeg mener nu bliver til et nyt spørgsmål. Og det syntes jeg da du skulle stille. Det hjælper jo ikke dig at du bliver lidt "stødt på manchetterne"; op med humøret.