Avatar billede nitro_ Nybegynder
12. juli 2008 - 19:03 Der er 4 kommentarer

Problem med internet, når Azureus bruges

Hej,

Jeg har et problem, som jeg har på fornemmelsen skyldes min router - derfor bliver det postet her. Jeg er dog ikke sikker, det kan også være det er en anden ting der er problemet.

Mit problem er, at hver gang jeg åbner bit-torrent programmet Azureus, virker mit almindelige internet ikke. Forstået på den måde, at jeg ikke kan surfe på nettet - som om der ikke er nogen forbindelse. Azureus og fx. MSN virker dog stadig.
Når jeg lukker Azureus helt ned igen går der omkring ½-1 min, så virker internettet fint igen.

Jeg bruger en Netgear WGR614 v5 trådløs router, hvor port 55119 (som er den jeg bruger til Azureus), er den eneste port jeg har åbnet.

Hvad kan være problemet? Jeg ved routeren ikke er verdens bedste, men da jeg boede hjemme kørte vi med samme router, som endda blev brugt af flere computere ad gangen (i forhold til nu), og der virkede internettet fint selvom Azureus kørte.

På forhånd tak,

Jesper
Avatar billede neser007 Nybegynder
13. juli 2008 - 13:52 #1
Samme problem hos mig, Azureus æder ganske enkelt hele båndbredden.

Begræns din upload og download til 70% af din båndbredde, så virker dit
internet igen, dog med nedsat hastighed.
Avatar billede nitro_ Nybegynder
13. juli 2008 - 14:08 #2
Hej,

Ja, den er selvfølgelig oplagt - og det burde jeg have skrevet i første indlæg - men problemet er netop ikke, at det er fordi Azureus tager al båndbredden på den måde. Problemet er der, ligegyldigt om jeg down- og uploader med fuld hastighed, eller om jeg slet ikke henter noget - eller fx. har begrænset til kun 50% eller mindre af min båndbredde.

Jeg har en fornemmelse af (udfra fora osv.), at det måske er noget med, at min router ikke kan klare et stort antal connections på samme tid. SÅ meget forstand har jeg dog ikke på det - har prøvet at rode lidt med nogle indstillinger i Azureus, men det virkede ikke lige umiddelbart bedre.

Mvh. Jesper
Avatar billede neser007 Nybegynder
16. juli 2008 - 12:18 #3
Er det den trådløse del du bruger til Azureus, eller er din comp kablet.

Har lige prøvet med trådløst på min router og alt låser.

Prøv lige at trække et kabel og begræns Azureus til 50% og se hvad der sker.

Tror ikke billige router kan klare datamængden på den trådløse del.

Og sæt dine maks. forbindelser til 250.
Avatar billede nitro_ Nybegynder
21. juli 2008 - 21:56 #4
Jep, det er den trådløse del jeg bruger - og du har ret, hvis jeg trækker et kabel gennem lejligheden, virker det fint igen.

Tak for hjælpen - hvis du vil have point må du lige afgive et svar, som jeg kan acceptere.