Avatar billede ddayone Nybegynder
22. juni 2001 - 14:22 Der er 4 kommentarer

Ghost med Wake On Lan

Jeg har 22 laptop\'s Win2K som bliver udlånt hver dag til pilleivrige elever. Jeg har derfor brug for hver nat at ghoste mine pc\'ere, så de er klar til næste dag. Jeg har programmet Ghost 7.0 Enterprise og vil gerne bruge dette program. Jeg kan bruge multicast muligheden, men vil gerne sørge for at begrænse netværksbelastningen. Derfor havde jeg tænkt mig, at ligge et image på hver pc på en sekundær partition. Jeg havde tænkt mig at starte hver pc med en WOL pakke. Da, der er tale om Laptop\'s er det ikke muligt at forsyne netkortene med bootprom. Dette betyder med andre ord, at jeg ikke kan boote pc\'erne op i DOS. Derfor kan jeg heller ikke ghoste pc\'erne. Jeg har ikke lyst til at forsyne laptopsene med en bootbar cd eller diskette, da den så skal fjernes dagen efter. Hvad kan man ellers gøre hvis man vil ghoste en primær partition automatisk ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2001 - 15:39 #1
Jeg tror ikke du kan gøre andet end at bruge en diskette til at tarte ghost med, det er et rent dosprogram.
Har du mere end en Harddisk kan du lave image to disk og lægge dit ghost af C: over til den anden HD.
Avatar billede finnras Nybegynder
22. juni 2001 - 16:12 #2
ddayone:
Vi har for nylig implementeret et system der hedder Altiris Express. Der er der mulighed for at starte PC\'en via wake on lan - opstart direkte på netværket uden om operativsystemet og foretage restore eller backup. Der dannes et image for hver bærbar på serveren. Prøv det!!
www.altiris.com    Husk at læse dokumentation :)) Det er ret vigtigt.
/FinnRas
Avatar billede osj Nybegynder
22. juni 2001 - 23:11 #3
Hvis du køre W2K kan du så ikke bare slette deres bruger profil.
c:\\Documents and Settings\\\"deres mappe\"
Avatar billede ddayone Nybegynder
26. juni 2001 - 17:15 #4
Hej

Godt forslag og det er lige sådan et produkt, jeg har brug for, men jeg vil ikke ud og købe dette før bare 20 pc\'ere.