Avatar billede thecelt Nybegynder
12. juli 2008 - 14:28 Der er 2 kommentarer

Keywords på tværs af mapper i Bridge?

Hejsa,

Er det ikke muligt at bruge keywords på tværs af mapper i Adobe Bridge?

Indtil videre har jeg kun kunne se, at man kun kan sortere billeder i én mappe ad gangen.

F.eks. er vores billed database indelt i "miljø billeder" og produkt billeder. Vi har ca. 15 forskellige produkt kategorier og hvis jeg nu vil se billeder af f.eks. "Sofaer" vil jeg gerne kunne se BÅDE miljø billeder og produkt billeder af sofaer. Som det er nu, kan jeg kun se først produkt billeder, hvorefter jeg skal skifte mappe for at se miljø billederne. Ret træls og er en tidsrøverm synes jeg.
Avatar billede prodic Mester
12. juli 2008 - 14:47 #1
Er ordet sofa et anvendt keyword?
I det tilfælde kan du muligvis anvende søgefunktionen og angive det/de keywords du ønsker.
Ved ikke om det er en mulighed i jeres konkrete flow og filstruktur.
Avatar billede thecelt Nybegynder
14. juli 2008 - 08:11 #2
Ja, sofa er en anvendt keywords - ligesom vi har sofaborde, spiseborde etc. Dvs. hvis en kunde spørger på et billeder af Sofaborde, vil jeg kunne klikke på "sofabord" og se ALLE de billeder vi overhovedet har af sofaborde. Ligemeget og det er miljø, billeder, produktbilleder, fritlagte billedet eller what ever. Jeg har i hver mappe, f.eks. produktbilleder, tildelt alle søgeordene, ligeledes i miljø billeder etc. kan bare ikke se hvordan og hvor jeg kan gøre keywords gældende for flere mapper. Men jeg kigger nærmere på søgefunktionen