Avatar billede frankm Nybegynder
11. juli 2008 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar. Hvad skal jeg kigge efter?

Hej,

Jeg skal netop til at købe en ny bærbar.
Den skal ikke bruges til spil eller tunge programmer. Kun let Officepakkebrug og en hulens masse net.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Jeg er allerede med på, at jeg skal holde øje med, at jeg får Vista Home Premium pakken med, og at processoren helst skal være en Turion eller Pentium Dual fremfor Athlon eller Celeron.

Men er der ellers noget teknisk, jeg skal være opmærksom på ved køb af en billig bærbar i 5.000-7.000 kroners klassen?

På forhånd tak
Frank
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 15:46 #1
Skærmopløsning, vægt, levetid på strøm, en ordentlig mus. Bryder mig ikke om mus på bærbare, men det er jo smag og behag.
Avatar billede djmaster Nybegynder
12. juli 2008 - 10:13 #2
Med vista skal du også sørge for at få 2gb ram med.

Hvordan kommer du til at bruge den?
  - Skal du ofte bære rundt med den?
  - Kommer den til at arbejde uden strøm i længere tid?
Avatar billede frankm Nybegynder
12. juli 2008 - 11:35 #3
djmaster,
Kan Vista køre ordentlig på 2gb ram, eller skal der mere til?

Den kommer mest til at blive brugt som "flytbar" computer i hjemmet, dvs. sjældent langt væk fra en stikkontakt, og der kommer ikke til at blive båret meget på den.

Snowflake,
En skærm på 15,4" er vel nok til normal brug, når jeg ikke skal arbejde med billeder eller se film på den?
Avatar billede djmaster Nybegynder
12. juli 2008 - 12:20 #4
2gb er fint til vista.

15,4" er en dejlig størrelse skærm til en bærbar.

Jeg har selv en dell vostro bærbar på 15,4", og kan varmt anbefale at købe en dell bærbar, specielt fordi der er god mulighed for at konfigurere sin egen bærbar.

Zepto er også en mulighed når man selv konfigurere bærbare.

Både Dell og Zepto kan i hvert fald levere en god billig bærbar der opfylder dine behov, og kan sikkert gøre det billigere end 5000kr
Avatar billede frankm Nybegynder
12. juli 2008 - 14:02 #5
Okay, jeg er en knold til det her med at give point. Jeg ville have givet point til djmaster, men overså, at den ikke hoppede videre, efter jeg havde prøvet at trykke afvis for snowflakes svar. (som ikke var dårligt, djmasters var bare bedre).

Tak for input i hvert fald.
Avatar billede djmaster Nybegynder
12. juli 2008 - 14:52 #6
Det gør ikke noget. Fint du kunne bruge mine inputs