Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 13:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny computer ingen opstartbilled.

Hej.
Håber i kan hjælpe mig. Jeg har lige samlet min nye comp. og alt ser ud til at være iorden, alt kører på bundkortet, når jeg trykker på start, lyder 1 bip og led lampen lyser et kort øjeblik, blæsere på grafikkort (standart blæser)kører, cpu (standart blæser)køre og div. blæsere køre og jeg kan se skærmens lysknap skifter til grøn, men der kommer intet billed på skærmen, den forbliver sort, har prøvet at skifte grafikkort, samme resultat. Harddisken kører, der er instaleret windues xp pro fra en tideligere computer med 3 part drivere, jeg ved ikke om det har noget at sige, den burde da havde opstart billed alligevel. Jeg har gennemgået alle kabler og kan ikke se nogen fejl. Computeren har ikke lugtet brændt. Har prøvet med flere skærme.
Håber at nogen kan hjælpe mig med venlig hilsen oerum

Kabinet: Antec sonate plus 550
Strømfosyning: neopower 550

Bundkort: ASUS P5Q Deluxe LGA775 Socket / Intel P45 Express / 1600 MHz / ATX / DDR II SDRAM

Ram: Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.9 V

Grafikkort: Asus EN8800GT

CPU 775 CORE2 DUO E8400 3.00GHz FSB1333 6MB 45nm

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 00 GB / 7200 rpm / 32 MB / Serial ATA-300
skærm fujitsu simens fladskærm L20
plexdor dvd/cd 712
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 13:18 #1
Er skærmen sort hele tiden eller går den bare sort når Windows XP starter?
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 13:29 #2
Skærmen er sort hele tiden.
Avatar billede nva Praktikant
11. juli 2008 - 13:29 #3
Hvis xp var installeret på harddisken fra en anden computer, så kan du mig bekendt ikke bare starte op uden diverse extra tricks, da konfigurationen er helt forskellig fra den oprindelige.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2008 - 13:29 #4
Du har husket evt. P4 stil til CPU?
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2008 - 13:29 #5
stil=stik
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2008 - 13:30 #6
Hvis grafikkortet bruger meget strøm, skal der sikkert et strømkabel på det også.
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 13:36 #7
Ja stik p4 er i, der er seperat strømkabel pci-e i gravikkort.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 13:45 #8
Er der onboard grafik på bundkortet, altså er der et VGA stik? Har Googlet dit bundkort men tror ikke der er det. Mens jeg søgte fandt jeg en med det samme problem. Se http://www.eksperten.dk/spm/811190
Avatar billede nva Praktikant
11. juli 2008 - 13:49 #9
Hvis xp var installeret på en anden pc og konfigurationen ikke passer længere kan du boote på xp cd og vælge R - så skrive FIXBOOT - men tilsyneladende går jeres fejlsøgning i en helt anden retning, så det er bare et skud fra hoften ;)
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 13:55 #10
Der ikke onboard grafik, har skiftet harddisk til en ny frisk (uden windows) Samme resultat.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. juli 2008 - 13:58 #11
Hvis der er to udgangsstik på grafikkortet, har du så prøvet begge, og hvis du bruger DVI->VGA adapter, har du så prøvet en anden.

Du kan også prøve at resette BIOS ved at fjerne batteriet.
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 14:05 #12
Grafikkortet jeg også har prøvet med er magen til det som er i nu og det virker på den anden computer med X38 bundkort,det starter op med hvad det er for et bundekort der sidder i maskinen, det starter ikke engang op med problem computeren, helt sort skærm, men når der er helt mørkt omkring skærmen kan jeg se lidt lys ude i kanterne af skærmen efter dioden er skiftet til grøn.
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 14:07 #13
Der er kun 1 udgangsstik på grafikkortet
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 14:27 #14
Hurra reset bios ved at fjerne battterier der er opstart billed nu tusind tak
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 14:36 #15
Godt at det lykkedes. Luk så spørgsmålet.
Avatar billede oerum Nybegynder
11. juli 2008 - 16:16 #16
tak
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. juli 2008 - 16:46 #17
Det var så lidt.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 17:00 #18
Luk spørgsmålet.