Avatar billede frenjon Nybegynder
11. december 1999 - 10:52 Der er 3 kommentarer

ATA66 support med mit MOBO

Kommer lige fra www.experts-exchange.com med dette spørgsmål (copy-paste) så det er på engelsk

Hi all!

I just downloaded a new bios for my MOBO yesterday, and it says

                      MS-6119 W619MS28 BIOS Release
                      -----------------------------

1.  This is the AWARD(r) BIOS ver 2.8 release.

2.  This is used on MSI Standard M/B.

3. This bios solves the following problem of the previous version:
- Support UDMA66 HDD
- Support IBM 37.5GB HDD
- Support Intel(R) Coppermine(R) CPU.

NOW wtf is support for UDMA66 that is the same as ATA66 right and my MOBO manual says support for UDMA33 only I have a HD capable of running ATA66 but will this work??

I have just noticed on the MOBO that one of the controllers IDE2 is white like all ATA66 controllers right ?

Can I then have both my HD's on IDE2 and my CD-rom as master on IDE1 - will that work? And what about the HD i have that doesn't support ATA66 - I have a program from IBM that can enable and disable the ATA66 support.

Please help me figure out this "problem" :)
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 14:05 #1
Det UDMA66 support betyder er IKKE at den har indbygget ATA66 controller, men at den UNDERSTØTTER enheder der kan køre på en ATA66 controller. Altså kan du bruge din ATA66 disk som en almindelig ide33 disk. :-)
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. december 1999 - 14:11 #2
jamen det gjorde den også før

Der er en gut på www.experts-exchange.com der har skrevet totalt meget til mig - han mener at det må være noget med at mit MOBO nu understøtter en ATA66 controller (altså et kort, ligesom en controller var i the good old days) :)
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 14:17 #3
det lyder også ret rigtigt... :-)