Avatar billede seadogs Nybegynder
11. juli 2008 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugerkonti slettes

Jeg har opdateret min windows xp fra home edition til pro.
Når maskinen er startet op, så er der en masse som er deaktiveret. Bl.a Ctrl+Alt+Del, der er ingen mulighed for shut down eller restart, kun log af, windows skriver, at det er låst af administator, men jeg er logget ind som administrator.
Jeg har oprettet en ny brugerkonti, hvor alt virker, og kører meget bedre.
Kan man slette den brugerkonti som den starter op med, så den for fremtiden kun bruger den nye brugerkonti ?
Avatar billede haverslev Novice
11. juli 2008 - 10:39 #1
Sikker på at den installation er forløbet rigtigt, da der IKKE skulle være noget der er deaktiveret elle ændret i en sådan opdatering. ?

Hvis du er ene bruger, så kan du udføre dette (og evt.senere oprette flere konti)
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
Avatar billede seadogs Nybegynder
11. juli 2008 - 10:50 #2
Jeg tror selv et eller andet er gået galt, men den anden brugerprofil jeg har oprettet, der kører alt bare perfekt, det er derfor jeg vil bruge den.
Der er slet ikke password på den brugerprofil som maskinen starter op med.
Avatar billede haverslev Novice
11. juli 2008 - 12:58 #3
Hvis du starter op på den brugerprofil du vil beholde.
Går i strt > kontrolpanel > db-klik på brugerkonti
Der inde skulle du kunne slette de brugerkonti som du ikke vil bruge, men den vil spørge om du vil beholde brugernes filer/mapper.
Det skal du sige ja til, hvis du ved at der er nogle ting du skal gemme/bruge.
Som Administrator har du efterfølgende adgang til disse "gamle" konti mapper - f.eks via stifinder
Avatar billede seadogs Nybegynder
01. marts 2012 - 09:51 #4
Bedre sent end aldrig, tak