Avatar billede myztic Nybegynder
10. juli 2008 - 15:51 Der er 5 kommentarer

Flere Multisøjle Data på en gang

Fed overskrift ikke?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, og det føles som et utroligt simpelt problem men jeg har knoklet og knast med det her i flere timer nu og kan ikke løse det.

Jeg skal lave et multisøjle diagram, som har 2 forskellige værdier i 3 (eller flere) søjler...

Flot illustreret her:
http://www.myztic.com/lego/ForExperten.jpg

Jeg har prøvet alle former for dataopstilling og jeg ender konstant med at få 3 søjler med 6 felter (Altså Turnover og Consumer sales i samme søjle).

Hjælp!
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juli 2008 - 23:19 #1
Du er velkommen til at sende din fil -  til: pb@supertekst-it.dk
(Anvender 2003)
Avatar billede myztic Nybegynder
11. juli 2008 - 08:41 #2
Det kan jeg desværre ikke helt da der er nogle data heri der ikke lige er offentligt tilgængelige.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2008 - 08:44 #3
Ok - men kan du så ikke opbygge et eksempel, der viser situationen (opstilling af fiktiver tekster og tal - samt det producerede diagram)
Avatar billede jaakko Nybegynder
13. juli 2008 - 11:18 #4
Jeg forstår ikke den graf du linker til: X-aksen er år (97, 98, 99)? Men de blå, gule og røde felter: Hvad er det? Jeg kan sagtens får lavet enten to søjler med tre stakke i hver eller to søjler med tre stakke.
Avatar billede jaakko Nybegynder
13. juli 2008 - 11:42 #5
Hvis det du ønsker f.eks. er 3 søjler (årene 97, 98, 99) med to stakket data-sæt (Consumer Sales og Turnover)opstilles data opstilles således:

Year            97      98      99
Consumer Sales    45    35    56
Turnover    50    43    78

Markér området => Klik på Chart (graf) => Vælg anden mulighed (stakket) => Klik ok.
Du har nu årene på x-aksen og Consumer Sales og Turnover vises nu stakket med hver deres farve. Er det sådan du vil have det?