Avatar billede kpolsen Nybegynder
10. juli 2008 - 15:44 Der er 11 kommentarer

Lydenhed på bærbar pludselig væk

Jeg har problemer med min bærbar, hvor der ikke længere en lyd på. Ikonet nede ved uret er væk og media player gider ikke spille. Der har været lyd på tidligere. Jeg har ikke nogle cd'ere, jeg kan installere om igen.

Den er blevet opdateret en del af wndows,så jeg tænkte, om det kunne være det.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede Jensen DK Novice
11. juli 2008 - 07:14 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering og deaktiver dit lydkort, genstart og lad windows geninstallere lydkortet.
Klik start,kontroldpannel,system, Hardware find højtaleren klik på krydset find lydkortet H. klik og deaktiver.
Avatar billede uffesteenberg Novice
11. juli 2008 - 11:04 #2
Ja, check selvfølgelig hardware osv. først.

Finder du ikke en løsning KAN det være noget snavs på computeren.
Fik forleden en trojaner, der åbenbart også bevirkede, at al lyd forsvandt.
Jeg hentede en lille sikkerhedspakke på spywarefri, scannede med div. programmer, som tilsyneladende fjernede problemet. Lavede også en systemgendannelse... måske var det kun den, der skulle til.

Anyway, check lige, hvad folk ellers skriver og er der ikke nogen løsning, må vi se på, om der er snavs på din maskine.
PS: Er der OVERHOVEDET ikke lyd på? Altså f.eks. også når du logger på osv...
Avatar billede kpolsen Nybegynder
14. juli 2008 - 10:50 #3
Jeg kan godt se højtaleren inde i enhedshåndtering. Men når jeg klikker ind på krydset, er der ikke noget lydkort. Der kommer 5 nye højtalere frem: Codecs til lydenheder, codecs til videoenheder, drivere til ældre lydenheder, mediestyringsenheder og videocaptureenheder.

Der er heller ikke lyd, når jeg starter  op, nej. Det er ikke så godt med systemgendannelse, da jeg ikke vil miste data.
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. juli 2008 - 11:05 #4
Systemgendannelsen påvirker ikke dine gemte dokumenter osv. Men mon ikke det er det med lydkortet, der skal fikses. Har du prøvet silbidors tip med at deaktivere lydkortet og så aktivere igen?
Avatar billede kpolsen Nybegynder
17. juli 2008 - 22:09 #5
Jeg kan godt finde ind i enhedshåndtering, men jeg kan ikke finde noget sted at deaktivere lydkortet.

Hvis jeg nu gendanner systemet tilbage til for en måned siden, vil de filer, jeg lagde ind igår stadig være på computeren?
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. juli 2008 - 22:23 #6
Jeps filerne vil være der! Og man kan og så fortryde gendannelsen. Men vent lige og se om Silbidor eller andre vender tilbage. Men du burde nu kunne deaktivere kortet. Under enheder til lyd, højreklik på enheden til lyd... !?!?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2008 - 06:18 #7
Du skal ind og klikke på + i enhedshåndtering der hvor der er en højtaler, så skulle dit lydkort gerne dukke op, så H klikker du på det og klikker på fjern og ok,derefter genstart.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juli 2008 - 13:45 #8
Hallo er du der endnu?
Hvad finder du ud af, du kan prøve at gå ind i bios og se om du kan finde noget med audio og se om det er deaktiveret, og så aktivere det, husk at trykke F10 inden du lukker bios.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:04 #9
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:55 #10
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Avatar billede uffesteenberg Novice
29. november 2008 - 13:19 #11
Jeps...og man kan sagtens finde ud af at indstille point til 200 for at lokke folk til at svare.